Cevizli Tarçınlı Kek ve Kahveli Truff





2 Yumurta

3 Çay bardağı şeker

1 Çay bardağı sıvı yağ

1 Su bardağı su

1 Su bardağı ceviz (elle kırılmış)

1 Çay kaşığı tuz

1 Tatlı kaşığı dolusu tarçın

2 Vanilya

1 Kabartma tozu

Aldığı kadar un

Yapılışı: Yumurtayla şekeri bir kaba alıp iyice çırpın. Suyla sıvı yağını ilave edip karıştırın. Unu, tarçını, vanilyaları, kabartma tozunu, tuzu koyup karıştırın. Cevizi de ekleyip kek hamurunu yağlanmış tepsiye dökün ve tarçınlı cevizli keki fırında pişirin.

Not: İsterseniz cevizli kek soğuyunca üzerine tarçın pudra şekeri karışımından eleyin.

Kahveli Truff

Artan cevizli tarçınlı keki ufaladım. Ufalanmış keke biraz süt, 1 paket tek içimlik kahve, 1 yemek kaşığı kakao karıştırıp buzdolabında yarım saat beklettim. Yuvarlak şekiller verip toz yeşil fıstığa, hindistan cevizi rendesine, kakaoya, pasta süsüne buladım.

Yorumlar

kimsiniz dedi ki…
ben o truflardan bir tane aldim, haberin ola :) muhtesem olmus, ellerine saglik :)
bu aralar çikolatayla bozdum ben kafayi, sonum hayirola :)
Ahu Türkyaşar dedi ki…
Ellerine sağlık, çok hoş gözüküyor :)
zeymurancafe dedi ki…
CANIM COK güzel gorunuyor trufflar ellerine sağlık
sarımutfak-hande dedi ki…
ohhh süperler kekden bir dilim alıp gidiyorum ellerine sağlk:))
Unknown dedi ki…
AZ ÖNCE KAHVEMİ YAPTIM VE YUDUMLUYORUM,SENİN KELERDENDE OLMALIYDI ŞİMDİ..
CANIM ELLERİNE SAĞLIK.
HER İKİSİDE NEFİSS GÖRÜNÜYOR.
Unknown dedi ki…
ellerinize saglik cok lezzetli duruyorlar sevgiler:)
anne eli gibi dedi ki…
her ikiside ayrı güzel olmuş,hele kahveli truffle bir başka olmuştur eminim,ellerine sağlık..