Şeftali Kebabı-Mücendra Pilavı-Kıymalı Kereviz Yemeği


Kıbrıs tarifi olan şeftali kebabını, resmini sofra dergisinde ilk gördüğüm zamandan beri merak ediyor ve yapmak istiyordum. Dün şeftali kebabını yaptım enfes bir tadı vardı, ailece çok beğendik. Dergide yazdığına göre şeftali kebabı ızgarada veya fırında pişiriliyormuş, ben fırında pişirdim. Şeftali kebabının yanında, yine bir Kıbrıs tarifi olan mücendra pilavını pişirdim.

 Şeftali Kebabı













500gr. Kıyma
Maydanoz ince kesilmiş
1 Soğan rendelenmiş
Tuz, karabiber
Kuzu gömleği
Yapılışı: Kıymayı, soğanı, maydanozu, tuzu, karabiberi karıştırın ve malzemeler özleşene dek yoğurun. Kuzu gömleğini ılık suda 10–15 dak. bekletin. Süzüp, bir süre süzgeçte bekletin. Sonra da kuzu gömleğini uzunca şeritler halinde kesin. Hazırladığınız kıymalı içten kuzu gömleğine bir miktar koyun. Dolma sarar gibi sarın. Bütün malzemeler bitene dek bu işlemi tekrarlayın. Şeftali kebabını fırında veya ızgarada pişirin. Mücendra pilavıyla birlikte servis yapın.

Mücendra Pilavı

Yarım su bardağı yeşil mercimek
1 Su bardağı pirinç
1 Soğan, tuz
Sıvı yağ
Yapılışı: Mercimeği yıkayın, haşlayın ve süzün. Küçük küp kesilmiş soğanı biraz sıvı yağında kavurun. Mercimeği, pirinci, tuzu ekleyip karıştırın. Yeterince sıcak su ilave edip, kısık ateşte pilavı pişirin. Mücendra pilavını demleyip, servis yapın.

Kıymalı Kereviz Yemeği



2 Büyük boy kereviz(850gr.)
1 Su bardağı bezelye
1 Patates
3 Diş sarımsak
Kereviz yaprağı
1 Yemek kaşığı salça
1 Soğan
1 Havuç
200gr. Kıyma
Tuz, sıvı yağ
Yapılışı: Kerevizleri, patatesi, sarımsakları, soğanı, havucu soyup yıkayın. Kerevizleri limonlu suda bekletin. Küçük küp kesilmiş soğanı, sıvı yağında kavurun. Kıymayı koyup, kıyma suyunu çekene dek kavurun. Salçasını koyup biraz daha kavurun. Minik kesilmiş sarımsakları, küçük kesilmiş havuç ve patatesi, iri kesilmiş kerevizleri kıymaya ekleyip karıştırın. Yeteri kadar sıcak suyu tuzu ekleyin, sebzeler yumuşayana dek pişirin. Kıymalı kereviz yemeğinin içine, pişmesine yakın bezelyeyi ve ince kesilmiş kereviz yaprağını ilave edin.

Yorumlar

sihirlirloklava dedi ki…
eline sağlık..kereviz dışındakileri hiç tatmamıştım..ama pilavı deneyebilirim.diğeri biraz zahmetli gibi...sevgiler canım
Marifetane hobi dedi ki…
Merhaba güzel insan sevgili dost hayırlı sabahlar sana.İyilerle ve iyiliklerle beraber sağlıklı bereketli güzel bir haftageçirmen dileğiyle sevgiler selamlar sana..
TATESAL dedi ki…
Ohhh hepsi birbirinden güzel,hangisine bakacağımı şaşırdım...sevgiler
aşevi dedi ki…
şeftali kebabı çok enteresan.et sarması gibi bir şey:)ellerinize sağlık..
Unknown dedi ki…
Ben bu şeftali kebabıbı yemekteyiz kıbrız programında duymuş eşimde dönüp bana sormuştu hatun bu nasıl bir yemektir diye saf saf baka kalmıştım cahillik zor meziyet:) vallahi öğrendiğime çok sevindim...
Her zaman ne diyorum ben bu blog bana çok şey öğretti çok...
Merve dedi ki…
mmh çok lezzetli görünyorlar ellerinize sağlık özellikle kereviz yemeğinin etli bir tarfini bulduğu için çok sevindm çok teşekkür ederiz :)
makhina dedi ki…
selam canım kusura bakmayoğunum gelemedim bir türlü gülser ablayla görüştün sanırım ben sana gelene kadar değilmi,kerevizi sana bırakıp şeftali kebabını alıp kaçıyorum canım :))hayırlı haftalar sevgiler
Adsız dedi ki…
yemekler çok iştah açıcı ve farklı görünüyor,kışın evde kereviz varsa yaptığım hemen her yemekte kullanırım.
sevgilerimle...
emine dedi ki…
canım şeftali kebabı çok ilginç ismi daha ilginç dedim acaba şeftaliye filan mı benziyor neden öyle bir isim koymuşlar acaba ama merak ettim denemek lazım eminim güzeldir ellerine sağlık diğer yemeklerde çok güzel görünüyorlar
Merve dedi ki…
eklemeyi unutmuşum blog listenize beni de eklediğinizi görünce çok sevindim teşekkür ederim :)
Lezzet Gemisi dedi ki…
mmmmmm.... hepsi birbirinden enfes görünüyor. ellerine sağlık canım. iyi haftalar diliyorum. sevgiyle kal.
harosa dedi ki…
merhaba canım ziyaretine geldim tarifler için teşekkürler
made in funda dedi ki…
offfffffffff sper olmuş canım.harikasın yine.ellerine dert görmesin..sevgiler...
Adsız dedi ki…
Ne güzel lezzetler bunlar.
Harika görünüyorlar.
Ellerine sağlık.
Sevgiler........
NzlGl dedi ki…
Eline sağlık arminacığımx
yine değişik tarifler vermişsin,
Mercimeği çok severim pilavı mutlaka deneyeceğim
Sevde dedi ki…
Ellerine sağlık arkadaşım...
Hepsi enfes duruyor :),
Sevgiler
Unknown dedi ki…
Canım yemekler harika görünüyor.
ellerine sağlık
yorumun için çok teşekkür ederim.durumumuzda bir değişme yok inşallah yakında yine yazışmak dileğiyle

seni çok öpüyorum.
eviminnuru dedi ki…
ellerinize sağlık çok nefis gözüküyor
eldivenlerim dedi ki…
kuzu gömleği falan çok değişikmiş;) ama harika gözüküyor, ellerine sağlık.......
farklı bir tarif olmuş arminacığım.
tatmadım ama duymuştum..
eline sağlık
sevgiler
Unknown dedi ki…
ELLERİNE SAĞLIK HARİKA BİR LEZZETE BENZİYOR DENEMEK LAZIM...
akçahan dedi ki…
Şeftali kebabı Kıbrıs'a ait bir lezzet olarak biliyor ve yapmak istiyordum. Teşekkürler Armina!
akasyakokusu dedi ki…
CANIM MERHABA..AMANIN BAYILDIM BU GÖRÜNTÜLERE..NELER VAR NELER.
BAKIP BAKIP İÇ GEÇİRMELİ.
YADA ÖNÜMÜZE SERİP BİR GÜZEL NEFES ALMADAN YEMELİ..
HANİ FİLMLERDE OLUYORYA NEFES ALMADAN YİYOLAR AYNEN ÖYLE.
ELİNE EMEĞİNE KESENE BEREKET OLSUN CANIM..
Ben evlenmeden önce kerevizden nefret ederdim.Çorbasını yapmakla başladım işe ve bayıldığım tatlardan bir tanesi.Neli olursa olsun hiç fark etmez, yerimmmmm!ELLERİNE SAĞLIK ŞEKERİMMMMM!
Adsız dedi ki…
Kebabın orjinal adı ŞEF ALİ KEBABI zaman içinde ŞEFTALİ halini almış.