Sebzeli Mantı ve Sebzeli Mantı Çorbası


Sebzeli Mantı ve Sebzeli Mantı Çorbası

1 Paket (450gr.) hazır mantı
Yarım büyük boy soğan
Yarım orta boy kabak
1 Kırmızı biber
1 Küçük havuç
6 Taze fasulye
Sarımsaklı yoğurt
Sıvı yağ, tuz, karabiber
Yapılışı: Sebzeleri temizleyip yıkayın. Soğanı piyazlık doğrayın, diğer sebzeleri ince kibrit şeklinde kesin. Soğanı sıvı yağla birlikte soteleyin. Sırasıyla havuçla fasulyeleri, kabakla kırmızı biberi ilave edip soteleyin. Tuz, karabiber ekleyip ocaktan alın. Mantıyı haşlayıp süzün ve sebze soteye ilave edip karıştırın. Sebzeli mantının üzerine sarımsaklı yoğurt gezdirdikten sonra servis yapın.

Sebzeli Mantı Çorbası

Sebzeli mantı artınca kalanından çorba yaptım. Farklı enfes bir çorba oldu.


1 Yemek kaşığı margarini eritip, 1 yemek kaşığı unu margarine ilave ettim. Unu saratmadan kavurdum. Yeterince suyu, 2 su bardağı sebzeli mantıyı, 1 su bardağı sütü, tuzu, köriyi tencereye ilave ettim. Çorba kıvamına gelene kadar pişirdim.

Yorumlar

Ahu Türkyaşar dedi ki…
Görüntüsü bile güzel mantının :) Afiyet olsun.