Fırında Elma



1Kg. Elma

Yarım çay bardağı toz şeker

Yarım çay bardağı dolmalık üzüm

1 Çay kaşığı dolusu tarçın

2,5 Yemek kaşığı pudra şekeri

50gr. Tereyağı

1 Paket krema (200ml.)

Yapılışı: Elmaları soyup dörde kesin. Ortalarını temizledikten sonra yıkayın. Bir kâseye alıp toz şekeri, eritilmiş tereyağını, tarçını ilave edip karıştırın. Üzümü de ekleyip (üzümleri bir süre suda beklettim) karıştırın. Elma dilimlerini yağlanmış tepsiye dizip, ortalarına üzümleri koyun. Fırında elmalar yumuşayana kadar pişirin ve soğumaya bırakın. Kremayla pudra şekerini bir kaba koyup, krema koyulaşana kadar mikserle iyice çırpın. Soğumuş olan elma dilimlerini kremayla birlikte servis yapın.

Not: Kız kardeşim az şekerli istediği için elma tatlısına şekeri az koydum. Şekeri istediğiniz miktarda koyabilirsiniz.

Yorumlar

Nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...
bırtutamkekik dedi ki…
OHHH MİSS MİSS..
TARÇINLI TARÇINLI..
ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
SEVGİLER..
Gönül dedi ki…
çocukken,annemin bir gazeteden denediği kaymaklı elmayı hatırlattı bana..şu an annem de hatırlamıyor tarifi ama görüntü hayal meyal aklımda,buna benziyordu..ellerinize sağlık..
Marifetane hobi dedi ki…
28 MART-28 NİSAN tarihleri arasında

http://www.marifetane.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım...

Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...

Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....

“Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”

Muhammed Mustafa (s.a.v)

Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :)

Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Marifetane (Elif Hatice) ye gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp

http://www.marifetane.com/ adresimde yayınlayacağım :)

Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)
Ahu Türkyaşar dedi ki…
Hiç ama hiç denemediğim bir şey bu. Ama meyvenin bu şekilde ısı görünce daha da faydalı hale dönüştüğünü biliyorum. Mutlaka denemek istiyorum. Ellerine sağlık canım.