Kuru Erik Marmelatlı Kurabiye-Hayvan Şekilli Kurabiye-Kalpli Kurabiye-Susamlı ve Hindistan Cevizli Kurabiye




Kuru Erik Marmelatlı Kurabiye

Hayvan Şekilli Kurabiye



Kalpli Kurabiye


Susamlı ve Hindistan Cevizli Kurabiye

Hamuru için:

125gr. Yumuşak tereyağı

Yarım su bardağı pudra şekeri

1 Yumurta, 1 vanilya

Aldığı kadar un

Ayrıca:

Kuru erik marmeladı

Pirinç ve file yeşil fıstık

Yumurta akı, susam

Hindistan cevizi rendesi

Yapılışı: Tereyağını, pudra şekerini vanilyayı ve yumurtayı karıştırın. Unu ilave edip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurun. Hamuru 4 parçaya kesin. Hamurun birini merdaneyle açıp hayvan şekilli kurabiye kalıplarıyla kesin ve yağlanmış tepsiye dizin. İkinci hamuru da merdaneyle açıp kalpli kurabiye kalıbıyla kesin. Üzerlerini yumurta akına ve file yeşil fıstığa bulayıp tepsiye dizin. Üçüncü hamuru merdaneyle açıp kurabiye kalıplarıyla kesin. Bir kapta susam ve hindistan cevizi rendesini karıştırın. Kurabiyeleri önce yumurta akına sonra da susam hindistan cevizi rendesine bulayıp tepsiye dizin. Sonuncu hamuru da merdaneyle açıp üzerine kuru erik marmeladı sürün. Rulo sardıktan sonra fırçayla her yerine yumurta akı sürün. File yeşil fıstık ve pirinç yeşil fıstığı karıştırıp tezgâhın üzerine dökün. Kurabiyeyi bu karışıma buladıktan sonra dilimleyin. Dilimlenen kurabiyeleri tepsiye dizdikten sonra fırında pişirin.

Not: Kuru erik marmeladını yapmak için, kuru erikleri yumuşayana kadar haşlayıp süzgeçten geçirip püre haline getirin. Eriğe şeker ilave edip pişirin ve soğutun. Koyu kıvamlı bir marmelad oluyor. Şekeri az koydum ve limon suyu koymadım. Bozulmaması için artanını derin dondurucuya kaldırdım.

Yorumlar

Canım harika tarifler şimdiden tşk ederim gultenozdemir1956@hotmail.com
veya
gultenozdemir1956@gmail.com
Harika görünüyorlar ellerinize sağlık sunumlar çok güzel.
Allaha emanet olun..
Canım tarifin yayınlandı.Katılımından dolayı tşk ederim.O güzel tariflerinizle etkinliğe, desteklerinizi bekliyorum sevgiler
Unknown dedi ki…
Ellerinize emeklerinize saglik hayirli aksamlar diliyorum.
durutarifler dedi ki…
Hepsi birbirinden güzel.
Hayvan şekiili kurabiyeler harika olmuşlar.
Kalıplarını merak ettim. Nereden aldın diye?
Ellerine emeğine sağlık
Sevgiler
özlem dedi ki…
325. izleyici olarak merhaba blogunu çok beğendim artık sıkı bir takipçinim bende beklerim sevgiler
Hepsi birbirinden güzel olmuş, ellerine sağlık canım. Sevgiler..
zeymurancafe dedi ki…
ellerıne sağlık canım kurabıyeler nefıs gorunuyor
Ahu Türkyaşar dedi ki…
Hepsi de çok güzel. Afiyet olsun :)
neslice tarifler dedi ki…
Ay harikalar. Hangisine bakacağımı şaşırdım. Elinize saglık.