Özbek Çorbası



1 Tavuk göğsü
1 Çay bardağı pirinç
1 Yemek kaşığı margarin
1 Havuç
1Patates
1 Soğan
Maydanoz
Sıvı yağ
Tuz, karabiber
Yapılışı: Margarini ve az miktarda sıvı yağı tencereye alıp, margarini eritin. Şerit kesilmiş tavuk etini, piyazlık doğranmış soğanı tencereye alıp tavuğun rengi dönene kadar soteleyin. Kibrit şeklinde kesilmiş patatesle havucu ekleyip 1 dakika kadar çevirin. Yeterince sıcak suyu, tuzu, karabiberi, ince doğranmış maydanozu ve pirinci ilave edip çorbayı pişirin.
Not: Özbek çorbasına pirinçle birlikte 1 adet küçük küp doğranmış domates de konuluyordu ben koymadım. Ayrıca Et suyu veya tavuk suyu konuluyordu, ben normal su koydum. Servis edilirken çorbanın üzerine ince doğranmış maydanoz dereotu karışımından serpiliyordu. Ben dereotu kullanmadım. Maydanozu çorbanın içine koydum.

Yorumlar