Elmalı ve Ayvalı Tart



Hamuru için:

125gr. Yumuşak margarin

2 Yumurta (1 sarısı üzerine)

3 Yemek kaşığı şeker

1 Çay kaşığı dolusu karbonat

Çeyrek çay kaşığı tuz

1 Vanilya

Aldığı kadar un

İçi için:

Yarım su bardağı küp doğranmış portakal kabuğu şekerlemesi

1 Büyük ayva, 2 elma

3 Yemek kaşığı dolusu şeker

1 Çay kaşığı dolusu tarçın

Üzerine:

1 Yumurta sarısı

File badem

Çilek marmeladı

Yapılışı: Ayvayı ve elmaları temizleyip, yıkadıktan sonra rendeleyin. 3 Yemek kaşığı şeker ilave edip pişirin. Ocaktan alıp, portakal kabuğu şekerlemesini tarçını katıp karıştırın. Hamuru hazırlamak için margarini, şekeri, yumurtaları karıştırın. Unu, karbonatı, vanilyayı, tuzu ekleyip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurun. Hamuru ikiye kesin ve birini merdaneyle tepsi boyutunda açın (küçük kare borcam kullandım). Açılan hamuru yağlanmış tepsiye koyun. Üzerine elmalı ve ayvalı içi koyup yayın. Diğer hamuru da açtıktan sonra tepsiye koyun. Üzerine yumurta sarısı sürüp, file badem sepin ve fırında üstü kızarana kadar pişirin. Fırından alınan elmalı ve ayvalı tartın üzerine çilek marmeladı sürün.

Yorumlar

Ahu Zehra dedi ki…
merhaba :) öncelikle blogunuz çok güzel inceledim ve hemen sizi takip etmeye başladım :)
ben de elmalı tart yapiyorum çok güzel oluyo ayvalı ve elmalıyı bir arda denememiştim denicem :)
bu arada benimde çok yeni blogum var girerseniz çok mutlu olurum sevgilerimle .)
http://cafelondon.blogspot.com
SEVALCE LEZZETLER dedi ki…
BU NE GÜZEL BİR GÖRÜNTÜ.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.
SEVGİLER...
Canım bu ne güzel bir tart öyle. Rengi muhteşem eminim lezzeti de öyledir. Ellerine sağlık. Sevgiler...