Yalancı Lahmacun 2-Fırında Kıymalı Patates Püresi-Kıymalı Ekmekler


Yalancı lahmacunun kıymalı harcını çok hazırlamışım, iki tarif daha çıkardım. Artan kıymalı harçtan fırında kıymalı patates püresi ve kıymalı ekmekler hazırladım.

Yalancı Lahmacun 2

2 Yufka
Sosu için:
1 Yumurta
Yarım kahve fincanı süt
Üzeri için:
Kıyma, soğan, yeşil biber
Domates, maydanoz
Sıvı yağ, tuz, karabiber, pul biber
Ayrıca:
Biber dilimleri ve kiraz domates
Yapılışı: Sos malzemelerini bir kapta çırpıp, bir kenarda bekletin. Soğanı, domatesi, yeşil biberi ve maydanozu rondodan geçirin. Hazırlanan sebzeleri bir kaba alın. Sebzelere kıymayı, sıvı yağı, baharatları, tuzu katıp iyice karıştırın. Yufkaları iri parçalara kesin. Küçük bir tepsiye (ben tart kalıbı kullandım) yufkaları aralarına sütlü sostan sürerek döşeyin. Üzerine kıymalı harcı yayın. İsterseniz üstünü biber ve ikiye kesilmiş kiraz domateslerle süsleyin. Yalancı lahmacunu fırında pişirip, sıcak olarak ikram edin.

Fırında Kıymalı Patates Püresi

4 Adet haşlanmış patates
1 Çay bardağı süt
1 Yemek kaşığı margarin
Sıvı yağ, tuz, karabiber
Üzeri için:
Yalancı lahmacunun kıymalı harcı
Domates ve biber dilimleri
Yapılışı: Haşlanmış patatesleri soyup rendeleyin veya ezin. Margarini ve biraz sıvı yağı tencereye alıp, margarini eritin. Patatesi, sütü, tuzu, karabiberi koyup püreyi hazırlayın. Hazırlanan püreyi yağlanmış küçük bir tepsiye koyup yayın. Üzerine yalancı lahmacunun kıymalı harcını koyup yayın. Üstünü domates ve biber dilimleriyle süsleyip, fırında pişirin.

Kıymalı Ekmekler

Artan kıymalı harcı bayat ekmek dilimlerinin üzerlerine sürdüm ve fırında pişirdim.

Yalancı Lahmacun tarifi Burada

Yorumlar

durutarifler dedi ki…
Oy oy oy . Bunlara bayıldımmm.
Görüntü harika . Süper de pratik. Tam benlik
Ellerine sağlık
Sevgiler
Unknown dedi ki…
nefis görünüyor,ellerine sağlık,
en alttan 2dilimi alıyorum,
sevgilerimle...
Tarifler çok güzel ellerinize sağlık..
Dilekhaniminmutfagi dedi ki…
ABLACIM
yapma yaaa!

çok acıktım geliyorum gecenin bu saatinde:))

NzlGl dedi ki…
Lahmacunu çok severiz ara sıra evde ekmek hamuru ile yaparım.
Senin tarifinde değişik olmuş eline sağlık canım, çook sevgiler
pasta köşesi dedi ki…
oh oh ne güzel şekillerde değerlendirmiş canım ya hepside misler gibi görünüyor ellerine sağlık :)
Mmmm nefis görünüyor. Gerçeğini de yerim yalanını da ellerine sağlık canım. Sevgiler...
Ahu Türkyaşar dedi ki…
Lahmacun mu? Bayılırım :) Hemen yapacağım. Hatta yarın :)
Gülcan dedi ki…
ayrılamıyorum bloğunuzdan.yapıştım.