Elmalı Kek


Tarifini Dr. Oetker vanilyadan aldığım elmalı kekin elmaları pişerken hamurun içine girdiği için, kek pişince keki tepsiye ters çevirdim. Üzerine kayısı reçeli sürdüm. Kekin üzerini kayısı reçeli, kiraz şekerlemesi, hindistan cevizi ve toz yeşil fıstıkla süsledim. Kek hamuruna 1 su bardağı dövülmüş ceviz ve 1 tatlı kaşığı tarçın konuluyordu. Ben ceviz koymadım (belki ceviz koymadığım için sorun çıktı ama tadı nefisti), tarçını elmaların üzerine serptim.

Elmalı Kek

3 Yumurta
2,5 Çay bardağı şeker
125gr. Yumuşak margarin
3 Yemek kaşığı süt
2 Su bardağı elenmiş un
1 Kabartma tozu
1 Vanilya, tarçın
6 Küçük elma
Kayısı marmeladı
Hindistan cevizi rendesi
Yapılışı: Yumurtalarla şekeri mikserle çırpın. Margarini, sütü ekleyip çırpmaya devam edin. Unu, vanilyayı, kabartma tozunu koyup çırpı n. Yağlanmış kalıba kek hamurunu dökün. Elmaları soyup, dörde kesin, temizleyin ve yıkayın. Elmaların üzerlerine bıçakla çentikler atın. Elmaları çizik yerleri üstte gelecek şekilde hamurun üzerine dizin. Elmaların üzerlerine tarçın serpin ve elmalı keki fırında pişirin. Kek sıcakken üzerine kayısı marmeladı veya kayısı reçeli sürün. Üzerini hindistan cevizi rendesiyle süsleyin.

Yorumlar

mutfagabuyrun dedi ki…
çok severim elmalı keki canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.
Unknown dedi ki…
elmanın olduğu her türlü lezzete bayılıyorum,
görüntü tablo gibi,ellerine sağlık,
sevgilerimle...
sarımutfak-hande dedi ki…
nefis olduğu görüntüsünden belli
ellerine sağlık
üstteki püreli kıymada harika olmuş canım
Ahu Türkyaşar dedi ki…
Ellerine sağlık canım. Elmalı tatlıların hepsi nefis oluyor.