Semizotlu Börek



4 Yufka
İçi için:
1 Demet semizotu
2 Su bardağına yakın lor peyniri
1 Büyük soğan
Az sıvı yağ, tuz
Sosu İçin:
1 Su bardağı yoğurt
1 Su bardağı su
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 Yumurta akı
Üzeri İçin:
1 Yumurta sarısı
3 Yemek kaşığı yoğurt
Biraz sıvı yağ
Çörekotu
Yapılışı: Semizotunu temizleyin, yıkayın ve doğrayın. Doğranmış semizotunu, lor peynirini, incecik doğranmış soğanı, tuzu, az sıvı yağını karıştırın (soğan ve semizotu çiğden kullanılacak). Sos malzemelerini de ayrı bir kapta karıştırın. Yufkaları iri parçalara kesin. Yağlanmış tepsiye yufkaları aralarına sosundan sürerek ve semizotlu içten serperek koyun. Üzerinin malzemelerini (çörekotu hariç) bir kâsede çırpın ve böreğin üzerine sürün. Böreğin üzerine çörekotu serptikten sonra fırında pişirin.

Yorumlar

mutfagabuyrun dedi ki…
semizotunu börekte hiç denemedim ama güzel fikirmiş canım.ellerine sağlık.sevgiler.
Unknown dedi ki…
Ben börek için deliriyorum şu aralar.
Çok canım çekti çok..
Ellerine sağlık canım:)
Ahu Türkyaşar dedi ki…
Her türlü otlu böreği çok sevmeye başladım ben :) Ellerine sağlık.