Kirazlı Kek

Yıllar önce değişik bir kek yapmak istemiştim. Tadı değişik olsun diye içine kiraz ve damla sakızı koymuştum. Hem değişik hem lezzetli olmuştu kirazlı kek. Bu yüzden her yıl kirazlı kek yapar olduk. Bizmkiler sevmediği için kirazlı kekin içine artık damla sakızı koymuyorum, damla sakızsız da güzel oluyor. Kirazlı kekin üzerine arada bir çilek marmeladı sürüyorum. Pişerken kekin üzerinde çok çatlaklar oluştuğu için, keki düzgün kesemedim.

3 Çay bardağı şeker
1 Su bardağı su
1 Çay bardağı sıvı yağ
2 Yumurta
1 Kabartma tozu
1 Vanilya
Aldığı kadar un
1 Su bardağı kiraz
Yapılışı: Şeker ve yumurtaları birlikte çırpın. 1 Su bardağı suyu ve sıvı yağı ekleyip karıştırın. Kabartma tozunu, vanilyayı, unu ekleyip karıştırın. Hamura kirazı da koyup, karıştırın. Yağlanmış 27 cm.lik bir tepsiye hamuru yayın. Kirazlı keki fırnda pişirin.

Yorumlar