Labneli Poğaça




125gr. Margarin (eritilecek)

2 Yumurta (1 sarısını ayırın)

1 Paket krema (200ml.)

200gr. Labne peyniri

1 Su bardağı yoğurt

Yarım su bardağı sıvı yağ

1 Kabartma tozu, tuz

Aldığı kadar un

Salam, susam, çörekotu

Yapılışı: Margarini, yumurtaları, kremayı, labne peynirini, yoğurdu, sıvı yağı karıştırın. Karışıma unu, kabartma tozunu, tuzu ilave edip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurun. Hamura yuvarlak şekiller verip yağlanmış tepsiye dizin (bir kısmının içine salam koydum). Poğaçaların üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam ve çörekotu serptikten sonra fırında pişirin.

Not: Labneli poğaçanın hamuru fazla geldiği için yarısını derin dondurucuya kaldırmıştım. Hamuru birkaç hafta sonra derin dondurucudan çıkarıp buzunu çözdürdüm ve farklı bir poğaça pişirdim. Poğaçanın içi için ince doğranmış soğanları sıvı yağda kavurdum. Salçayı ekleyip salçayı da kavurdum. Kavrulmuş soğanı ocaktan alıp soğuttum ve içine ufalanmış beyaz peynir, ince doğranmış maydanoz, karabiber, pul biber koyup karıştırdım. Hamurdan parçalar koparıp elimle biraz açtım ve ortalarına peynirli harçtan bolca koyup yuvarlak şekiller verdim. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serptikten sonra fırında pişirdim.

Yorumlar

sarımutfak-hande dedi ki…
kremalı poğaça yaptım labneli sıradaydı ama ikisi bir arada düşünmedim hiç nefis görünüyor canım ellerine sağlık
durutarifler dedi ki…
AAA tam denemelik bir tarif.
Ellerine sağlık