Vanilyalı Kek ve Labneli Truff





Vanilyalı Kek

3 Yumurta

1,5 Su bardağı şeker

1 Su bardağı süt

1 Su bardağı eritilmiş margarin

3 Su bardağı un

1 Kabartma tozu

Yarım tüp vanilya aroması

Yapılışı: Yumurtalarla şekeri bir kaba alıp iyice çırpın. Margarini, sütü, vanilya aromasını koyup karıştırın. Unu, kabartma tozunu da ekleyip, karıştırdıktan sonra kek hamurunu yağlanmış tepsiye dökün. Vanilyalı keki fırında pişirin.

Labneli Truff

Artmış vanilyalı keki derin dondurucuya atmıştım. Dondurucudan çıkarıp, buzdolabına koydum ve buz hali gidince keki ufaladım. Önceden çırpıp buzdolabında beklettiğim krem şantiyi, Labne peynirini, ufalanmış keki, kakaoyu, biraz sütü karıştırıp yoğurdum. Birkaç saat buzdolabında beklettim. Yuvarlak şekiller verip pasta süsüne, toz yeşil fıstığa, kakaoya ve hindistan cevizi rendesine buladım.

Yorumlar