Fındıklı Kakaolu Kurabiye-Domatesli Börek ve Mim

Fındıklı Kakaolu Kurabiye



Yarım su bardağı fındık (kavrulmuş ve iri dövülmüş)
125gr. Margarin (yumuşak)
4 Yemek kaşığı dolusu pudra şekeri
1 Vanilya, 1 kabartma tozu
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 Yemek kaşığı kakao
Aldığı kadar un
1 Yumurta
Çikolata Sosu için:
1 Su bardağı su
1 Yemek kaşığı dolusu nişasta
1 Yemek kaşığı şeker
1 Yemek kaşığı kakao
Yapılışı: Margarini, pudra şekerini, sıvı yağını yumurtayı karıştırın. Unu, vanilyayı, kabartma tozunu ekleyip ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurun. Hamuru ikiye ayırıp, hamurun birine kakao ve fındığı karıştırın. Hamurlardan kurabiye kalıplarıyla çeşitli şekiller kesip, fırında pişirin. Çikolata sosunun malzemelerini karıştırıp pişirin. Kurabiyeleri çikolata sosuna bulayın. Kurabiyelerin bazılarını hindistan cevizi rendesine bazılarını da toz fıstığa bulayın.

Domatesli Börek


1 Büyük soğan
4 Taze soğan
2 Yeşil biber
1 Dolmalık biber
3 Domates
2 Tatlı kaşığı salça
1 Çay kaşığı şeker, tuz
Kimyon, kişniş, kekik,
Karabiber, maydanoz
3 Yufka, sıvı yağ
Üzeri için:
1 Yumurta
Galeta unu
Yapılışı: Piyazlık kesilmiş soğanı, ince kesilmiş yeşil biberleri ve küçük kesilmiş dolmalık biberi biraz sıvı yağında birlikte kavurun. İnce kesilmiş taze soğanı ekleyip, biraz daha kavurun. Rendelenmiş domatesleri maydanozu ilave edip, domates suyunu çekene değin pişirin. Salçayı, baharatları (baharatlar birer çay kaşığı olacak), şekeri, tuzu koyun. Salçayı da kavurup, ocaktan alın. Yufkaları üst üstte koyup ikiye kesin. Yufkalara harcı serpiştirip gül böreği şeklinde sarın. Yumurtayı çırpıp domatesli böreklerin üzerlerine sürün. Üstlerine galeta unu serpin ve fırında pişirin.

Mim
Sevgili Arzu http://enguzeltatlar.blogspot.com/ beni mimlemiş, kendisine teşekkür ediyorum.
1- 1 Yıl sonunda zengin olmak koşuluyla her gün kabus görmek istermiydiniz?
Kesinlikle hayır.
2- Kör olmak ve sağır olmak arasında nasıl bir seçim yapardınız?
Düşüncesi bile kötü, seçim yapmak istemiyorum.
3- Öleceğiniz anı görmek istermiydiniz?
Hayır.
4- Bu gecenin son geceniz olduğunu öğrenseniz birine söylemediklerinizden dolayı üzülürmüydünüz?
Evet üzülürdüm.
5- Eviniz yanıyor aileniz ve siz kurtuldunuz, son bir kez eve girme şansınız olsa neyi kurtarırdınız?
Diz üstü bilgisayarımı.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
BÖREKDE KURABİYELERDE ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM...
ahsapboyaci dedi ki…
canım ellerine sağlık arkadaşım iyi günler
şirinem dedi ki…
domatesli börek süper görünüyor daha önce domatesli börek yapmamıştım hiç :)) ellerine sağlık
Damak Tadı dedi ki…
Kurabiyeler pastane kurabiyeleri gibi olmuşlar şeker..Çok sevdim ben bunları..Ellerine sağlık canım..


Sevgiler..
made in funda dedi ki…
canım her ikisi de nefis olmuş.eline sağlık..özellikle börek süper..
Arminacığım kurabiyelerine bayıldım.şekilleri harika olmuş.böreğin de nefis canım.ellerine sağlık.sevgilerimle...
Unknown dedi ki…
harika görünüyorlar börek çıtır çıtır görünüyor.gerçi ikiside çok güzel
ellerinize sağlık
akasyakokusu dedi ki…
Merhaba canım..ellerine sağlık kurabiyeler çok hoş görünüyor..ama domatesli börekmi gözlememi seçemedim özür..
şu mimide hep görüyorum sorularına gıcığım inan..aman Allah c.c.sorularıyla sınamasın bizi..amin.amin..öptüm sevgiler.
Pembe Tatlar dedi ki…
Kurabişler nefissssssss...
Börekte çok lezzetli gözüküyor ellerine sağlık canım...:)
Unknown dedi ki…
domatesli böregi ilk defa duyuyorum.ellerine saglık canım.
NzlGl dedi ki…
Arminacığım kurabiyeler ne kadar güzel olmuşlar eline sağlık.Börek de harika görünüyor.
Bir tek çay eksik:)))))
çok öptüm, sevgilerimle
Adsız dedi ki…
oy canım benim ne tuhaf sobeymiş o öyle :)) felaket sobesi gibi bişey bugünlerde hiç tercih etmeyeceğimiz türden üstelik..daha eğlenceli sobelere ihtiyacımız var galiba:)
canım kurabiyelerin de böreğin de nefis her zamanki gibi (böreğin domateslisini hiç duymamıştım)deneyeceğim inşAllah..çok öptüm selamlar..
İnci Yemek dedi ki…
canım ne kadar hoş tatlar hazırlamışsın hem çok pratikler mutlaka deneyeceğim .sıcacık sevgiler..
aşevi dedi ki…
börekler kurabiyeler yine aşmışsın kendiini. mmmmm ellerine sağlık
Unknown dedi ki…
Eline sağlık canım.akuarabiyeler çok güzel görünüyor.pastane işi olmuş valla.sevgiler.
hdidem95 dedi ki…
ellerine sağlık arminacım ikiside nefis olmuş sevgiler
Adsız dedi ki…
s.a.hayırlı cumalar kardeşim,
inşaallah bu yorumu yazıp göndermek nasip olur,çünkü farklı zamanlarda defalarca deniyorum,ya yorum sayfan açılmıyor,veya açılsa bile ikinci üçüncü kelimeden sonra sayfa kapanıyor Ask arama motoru çıkıyor,
tariflerinin hepsi çok güzel ellerine sağlık,sevgilerimi gönderiyorum.
makhina dedi ki…
selam canım harikasın valla mutfak ta tam biir uzmansın bana göre ellerine sağlık her zaman ki gibi mükemmel olmuş,mutlu hafta sonları dlerim sevgiler
yildiz dedi ki…
Anneler günün hep mutlu ve huzurlu olsun,sevgiler...
Unknown dedi ki…
anneler günün kutlu olsun.sevdiklerinle beraber ve mutlu geçirecegin nice anneler günü dilegiyle.hep sevgiyle kal.
Adsız dedi ki…
canımmmm anneler günün kutlu olsunnn çok öptümmmm
Butikpartim dedi ki…
Kurabiyeler ve börek harika görünüyor..