Zeytinyağlı Enginar-Taze Sarımsak Çorbası-Mantar Kurabiye

Zeytinyağlı enginarın tarifini sevgili Nazlı abladan, taze sarımsak çorbasının tarifini sevgili Yosunbuka'dan, Mantar kurabiyenin tarifini pastacıdan aldım. Bu güzel tarifleri bizlerle paylaştıkları için kendilerine teşekkür ediyorum. Enginarın, çorbanın ve kurabiyenin tadı nefisti.

Zeytinyağlı Enginar



2-3 Enginar
1 Küçük soğan
1 Küçük havuç
1 Küçük patates
1 Çay bardağı bezelye
1 Su bardağı haşlanmış mantar
2 Yemek kaşığı limon suyu
1 Çay kaşığı şeker
Sıvı yağ, tuz
Dereotu
Yapılışı: Soğanı, patatesi, havucu küçük küp kesin. Sıvı yağda soğanı soteleyin. Patatesi ve havucu ilave edip soteleyin. Dörde kesilmiş enginarı, limon suyunu, şekeri tuzu ekleyin. Yeterince sıcak su koyup, en kısık ateşte sebzeler yumuşayana dek pişirin. Mantarı ve bezelyeyi (konserve bezelye kullandım) ekleyip 4-5 dak. daha pişirin. Zeytinyağlı enginarı soğuttuktan sonra dereotuyla servis yapın.

Taze Sarımsak Çorbası



5 Adet taze sarımsak
1,5 Su bardağı yoğurt
6 Su bardağı su
2 Yemek kaşığı dolusu un
2 Tatlı kaşığı dolusu salça
1 Yemek kaşığı margarin
1 Yumurta
Tuz, sıvı yağ
Yapılışı: Yoğurdu, 1 su bardağı suyu, unu, yumurtayı birlikte çırpın. Taze sarımsakları kesip, margarin ve az sıvı yağda biraz soteleyin. Salçayı ekleyip kavurun. 5 Su bardağı suyu ilave edip kaynatın. Yoğurtlu karışıma 1-2 kepçe çorbadan koyup ılıştırın ve tekrar çorbaya karıştırın. Sarımsaklı çorba kaynayınca ocaktan alıp, tuz ekleyin.

Mantar Kurabiye



250gr. Margarin (yumuşak)
5 Yemek kaşığı dolusu un
4,5 Su bardağı nişasta (dolu dolu)
1 Su bardağı şeker
1 Kabartma tozu
3 Yumurta
Yapılışı: Hamur malzemelerini yoğurup, yarım saat dinlendirin. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, yuvarlak şekiller verin. Pet şişe kapağını önce kakaoya sonra da kurabiyelerin ortalarına batırın. Mantar kurabiyeleri fırında beyaz renkte pişirin.
Not: Kurabiyeyi iki eşit parçaya ayırıp, hamurun birinden mantar kurabiye pişirdim. İkinci hamura da 1 yemek kaşığı dolusu toz yeşil fıstık ve 1 yemek kaşığı dolusu dolmalık fıstık karıştırıp şekiller verip pişirdim. 80gr. Bitter çikolatayı 3 yemek kaşığı suyla birlikte kısık ateşte eritip, fıstıklı kurabiyelerin bir kaç tanesini çikolataya ve hindistan cevizine buladım.

Yorumlar

NİLBUTİK PASTA dedi ki…
hımmmmmm tariflerin hepsi birbirinden lezzetli görünüyor.ellerine emeğine sağlık canım sevgilerimi bırakıyorum
tasarım mekani dedi ki…
Elinize saglik.... guzel bir gune de merhaba... Zeytinyagli enginari ne guzel tabaga hazirlamissin.. sevgiler, medinem
Kurbiş dedi ki…
enginar sevmememe rağmen harika gözüküyor:) ayrıca mantar kurabiyeye bayılırım bende yapacağım:)
LEMAN dedi ki…
off off döktürmüşsün vallahı ellerı saglık afıyet olsun
Unknown dedi ki…
sarmısak çorbasını muhakakkak deneyecegim.çok merak ettim çinkü.ellerine saglık.
made in funda dedi ki…
canım sarımsak çorbasına bayıldım.tazesini bulursam ben de yapacağım.kurabiler de nefis.ellerine sağlık canım...
durutarifler dedi ki…
Bence hepsi süper görünüyorlar
Ellerine sağlık.
Sevgiler
şirinem dedi ki…
bu çorbayı ilk defa duydum canım çokta merak ettim denemek lazım
♥ŞANSLI♥ dedi ki…
Hepsi çok güzel gözüküyor.Ellerinize sağlık.Ama enginarın sunumu çok hoş geldi bana..
Sevgiler
ellerine sağlık canım.sevgilerimle...
Unknown dedi ki…
TAZE SARIMSAK ÇORBASINI İLK KEZ DUYUYORUM...
AMA ENGİNARA BAYILIRIM VE MANTAR KURABİYEYİDE ÇOK SEVERİM ELLERİNE SAĞLIK...
SEVGİLER...
aşevi dedi ki…
sarımsak corbası diye bişey mi varmış... sarımsak delisi olarak kesinlikle bakmam lazım bu corbaya.. ellerine sağlık
İnci Yemek dedi ki…
Sarımsak çorbası ilgimi çekti denemek lazım bakalım hazırlayabilecekmiyim.Bu ara siteni çok ihmal ediyorsun canım:)
özlettin kendini .umarım sağlığın
iyidir.sıcacık sevgiler..