Yapma-Semizotu Salatalı Köfte

Yapmanın tarifini Sofra Dergisinden almıştım. Yapmayı daha önce ıspanaklı yoğurtlu köftede farklı bir şekilde denemiştim ve çok beğenmiştik. Bu seferde semizotu salatasında denedim. Kızartma sevmeyenler köfteyi, ıspanaklı yoğurtlu köftedeki gibi buharda pişirebilirler. Semizotu salatalı köfteyi hazırlayıp bir süre buzdolabında beklettikten sonra servis yapın. Hem köfteler yumuşuyorlar (köfteleri biraz sert oldu) hem de daha lezzetli oluyor.

Yapma


2 Su bardağı ince bulgur
2 Su bardağı sıcak su
1 Orta boy soğan rendelenmiş
1 Kahve fincanı irmik
1 Kahve fincanı un
1 Yumurta
Tuz, karabiber
Sıvı yağ
Yapılışı: Bulgurun üstüne 2 su bardağı sıcak suyu dökün. Üzerine bir kapak kapatıp, bulgur suyu çekene dek bekletin. İçine diğer malzemeleri de karıştırıp iyice yoğurun. Parçalar koparıp yuvarlaklar yapın ve yassı şekiller verin. Sıvı yağda kızartıp, servis yapın.

Semizotu Salatalı Köfte


Köftesi için:
2 Su bardağı ince bulgur
2 Su bardağı sıcak su
1 Orta boy soğan rendelenmiş
1 Kahve fincanı irmik
1 Kahve fincanı un
1 Yumurta
Tuz, karabiber
Sıvı yağ
Salatası için:
1 Demet semizotu (sadece yaprakları)
2,5 Su bardağı yoğurt
3 Diş sarımsak, tuz
Yapılışı: Köfteyi yapma tarifindeki gibi hazırlayıp, küçük yuvarlak şekiller verin. Sıvı yağda kızartıp, kağıt havluda fazla yağlarını çektirin. Sarımsakları rendeleyip yoğurtla birlikte karıştırın. Yoğurdun içine semizotunu ve tuzu ilave edin. Köfteleri de karıştırıp, buzdolabında bir süre beklettikten sonra servis yapın.

Yorumlar

LEMAN dedi ki…
çok degişik geldi bana ilk kez duydum şimdi yapayımmı yapmayımmı
NİLBUTİK PASTA dedi ki…
hımmmmmm görüntü nefis ellerine sağlık canım
güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum
akasyakokusu dedi ki…
ooowww...ne kadar değişik sunumlar..köftelerle nede tatlanmıştır..ellerine sağlık canım ben semizotluyu alayım hemen..sevgiler.
Pembe Tatlar dedi ki…
Hımmm yapmada köftelerde harika canım ellerine sağlık...
Mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle...
NAZLICA dedi ki…
Yoğurtlu ve sarımsaklı herşeye bayılırım. Ellerine sağlık, sağlıklı güzel bir yiyecek olmuş. Sevgiyle
TATESAL dedi ki…
İlk defa gördüğüm bir lezzet semizotu salatalı köfte ama bulgur varya içinde işlem tamamdır,mutlaka harika olmuştur,ellerine sağlık...
tasarım mekani dedi ki…
nefis bir tarif olmus.. ilk defa goruyorum. elinize saglik. Guzel bir hafta diliyorum sevgiler, medinem
makhina dedi ki…
selam canım yine farklı nefis tarifler,senden çok şey ögreniyorum ben,hiç bilmediğim şeyler varmış diyorum çoğu tarifini okurken,ellerine sağlık.hayırlı sağlıklı bereketli haftalar dilerim,sevgiler
NzlGl dedi ki…
İkiside harika tarifler ve ben çok severim.
Eline sağlık canım
sevgiler, iyi haftalar
Unknown dedi ki…
HARİKA BİR LEZZET BU TARİF TAM BENLİK İNAN ÇOK AMA ÇOK CANIM ÇEKTİ ELLERİNE SAĞLIK SİZLERE AFİYET OLSUN...
♥ŞANSLI♥ dedi ki…
İnan ağzım sulandı.Çok güzel olduğundan eminim.Bulguruda çok seviyorum.Ellerine sağlık denemek isterim.
Sevgiler
ahsapboyaci dedi ki…
canım ellerine sağlık arkadaşım hayırlı akşamlar
FİLİZ'CE dedi ki…
yine değişik ve güzel tariflerle karşımızdasın..ikiside nefis gözüküyor..ellerine sağlık..sevgiler.
Lezzet Gemisi dedi ki…
mmmmmmmm... nefis nefis.... ellerine sağlık canım. kucak dolusu sevgiler, selamlar....
Selma - DUSBAHCESI dedi ki…
Merhaba, Merak ettim, kofteleri yagda kizarttiktan sonra sertlesmiyormu? Fotograf sahane:) Cok merak ettim tadini. Hollandadan sevgiler.
made in funda dedi ki…
harika görünüyor köften.eline sağlık canım..
lemanice dedi ki…
çok güzel lezzetler sunmuşsun bize canım emeğine sağlık.sevgiler.
şirinem dedi ki…
görüntü harika eminim tadıda güzeldir daha önce hiç denemedim ama hoşuma gitti,
elay dedi ki…
canım,
maşallah,ne güzel ne değişik tarifler bunlar.ellerine emeğine sağlık.a.e..o
burcunokta dedi ki…
Merhabalar, ben semiz otlu salatanızdan yapmak istiyorum ama burda semiz otu bulunmuyor,onun yerine başka ot kullanıla bilinirmi ve hangi otlar olabilir.
Ayrıca sayfanız çok güzel çok degişik tarifleriniz var,görüntü göz kamaştırıyor eminim tatlarıda nefistir,ellerinize saglık.a.e.o.