Limonlu Kurabiye ve Ayvalı Tart



Limonlu Kurabiye

150gr. Yumuşak margarin
1 Su bardağından 1 parmak eksik pudra şekeri
Yarım paket kabartma tozu
1 Vanilya
Aldığı kadar un
1 Yumurta
1 Limon kabuğu rendesi
Üzeri için:
Haşhaş ve toz fındık
Yapılışı: Margarini, pudra şekerini, yumurtayı, limon kabuğunu, karıştırın. Unu, kabartma tozunu, vanilyayı ilave edip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurun. Hamuru iki eşit parçaya kesin (hamurun biri ayvalı tartta kullanılacak). Hamurun birinden küçük parçalar koparıp, istediğiniz şekilleri verin. Kurabiyeleri suya ve haşhaşa, suya ve toz fındığa bulayıp yağlanmış tepsiye dizin. Hazırlanan kurabiyeleri fırında pişirin.

Ayvalı Tart

Limonlu kurabiyenin hamurunun yarısını derin dondurucuya koymuştum. Derin dondurucudan hamuru çıkarıp, buzunu çözdürdüm. Hamuru iki eşit parçaya kestikten sonra birini yağlanmış küçük bir tepsiye koyup yaydım. 3 Küçük ayvayı rendeleyip, 1 çay bardağından 1 parmak eksik şeker birlikte pişirdim. Yarım tatlı kaşığı tarçın ekleyip, biraz daha çevirdikten sonra ocaktan aldım ve soğuttum. Tepsideki hamuru çatalla birkaç yerinden hafifçe delip, ayvalı harcı üzerine döküp yaydım. Hamurun diğer yarısını rendeledikten sonra tepsiye serptim ve ayvalı tartı fırında pişirdim. 

Yorumlar

mutfagabuyrun dedi ki…
ikiside çok sevdiğim tatlart.ellerine sağlık canım.sevgiler.