Pilavdan Çorba

Tarifini teyzemden aldığım pilavdan çorba teyzemin söylediğine göre Soğuk kış günlerinde sıcak, sıcak yaz günlerinde soğuk olarak içilebiliyormuş. Biz bu çorbayı soğuk olarak denemedik ama sıcağını çok beğendik. Artmış pirinç pilavından yapılan pilavdan çorbayı, belki birçok hanım biliyordur ama ben yeni öğrendim. Bugüne kadar artmış pirinç pilavını kadınbudu köftede kullanıyordum, artık pilavdan çorbada da kullanıyorum. Bizde pirinç pilavı genelde şehriyeli pilavdan yapıldığı için pilav çorbasını şehriyeli pilavdan yaptım.



2 Su bardağı artmış pirinç pilavı
1 Yemek kaşığı margarin
1 Su bardağı yoğurt
1 Yemek kaşığı un
1 Yumurta
Tuz, nane
Yapılışı: Tencereye yoğurdu, unu, yumurtayı alıp karıştırın. Artmış pirinç pilavını da ekleyip tekrar karıştırın. Pirinçli karışıma yeterince su koyup, pilav çorbasını pişirin. Ocaktan aldığınız çorbaya tuzunu koyun. 1 Yemek kaşığı margarinde naneyi yakıp, çorbaya karıştırın ve sıcak veya soğuk olarak servis yapın.
Not: Pilav çorbasına margarin yerine tereyağı koyabilirsiniz.

Yorumlar

Disalce dedi ki…
çok güzel bir tarif olmuş...bu sayede hiç bişey çöpe gitmiyor ne güzel...

ellerine sağlık..
makhina dedi ki…
canım harika bir fikir bak bende bilmiyordum ellerine sağlık,hayırlı günler dilerim canım sevgiler
Unknown dedi ki…
Bende hiç artmış pilavdan çorba yapmadım.bu çorbayaı kesinlikle deneyeceğim. genelde pilavım hep kalır.

ellerine sağlık canım

öpüyorum.
Lezzet Gemisi dedi ki…
EN MUHTEŞEM GECE, GÜNDÜZÜ OLANMIŞ; EN GÜÇLÜ SEVGİ, HİÇ KAYBOLMAYANMIŞ; EN MUTLU İNSAN, GERÇEK DOSTLUĞU BULANMIŞ. EN İYİ DOSTUMA BENİ YALNIZ BIRAKMADIĞI İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM...

Artmış pilavdan ben de çorba yaparım. Benimki, rendelenmiş domatesle yapılanı. Bir ara tarifini veririm. O da çok lezzetli oluyor. Ellerine sağlık canım. Sevgilerimi yolluyorum...
akasyakokusu dedi ki…
canım işte budur enfessss bir çorba olmuş.önce pilavmış terfi etmiş çorba olmuş.
ne güzel işte öğrenmenin yaşı yoktur demi.
pilavdan bende epey değişiklikler yaparım.çorbam soğumadan içeyim eline sağlık diyeyim..
ahsapboyaci dedi ki…
merhabalar arkadaşım çorba gerçekten güzel görünüyor bu aradda ziyaret ve yorumun için teşekkürler sevgilerimle
Unknown dedi ki…
eline sağlık canım.bende böyle değerlendiririm bazen.dökmeye kıyamıyor insan.
sevgiler ve hayırlı cumalar diliyorum.
Arminacığım çok güzel bir değerlendirme yöntemi.ben de hiç denememiştim.eline sağlık.ilk fırsatta deneyeceğim.sevgilerimle...
dantel81 dedi ki…
canım çok güzel bir fikir, ellerine sağlık
eldivenlerim dedi ki…
ne güzel, birşey israf olmamış oluyo, güzel değerlendirme, bide üstüne Mmmmmm, enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım....
eldivenlerim dedi ki…
ne güzel, birşey israf olmamış oluyo, güzel değerlendirme, bide üstüne Mmmmmm, enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım....
emine dedi ki…
rahmetli babaanneciğim yapardı bu çorbayı artan pilav olursa çok lezzetli olurdu onun elinden yemesi eminim senin yaptığın da çok güzeldir ellerine sağlık
Unknown dedi ki…
canım ellerıne saglık hayırlı ugurlu günler
akasyakokusu dedi ki…
merhaba canım nerdesin..ne bereketli çorbaymış buu bitmedi bir türlü:))
hani yeni mamalar:))
elay dedi ki…
s.a.
hayırlı günler ,hayırlı haftalar canım.ne güzel,ben bayılırım böyle değerlendirmelere.dediğin gibi kadınbudu köftede kullanıyorduk artan pilavları.gerçi arada dökülmesin diye,hemen sabahın köründe eşim için akşamdan kalan pilavdan pirinç çorbası yaptığım olmuştur ama yoğurtlusunu denemedim.elleirne sağlık.a.e.o.
NzlGl dedi ki…
Ellerine sağlık arminacığım
nefis bir çorba bende yaparım arasıra
küçük bir not piştikten sonra içine bol maydanoz kıyarak ekle bak tadı nasıl değişiyor
sevgilerimle