Kahvaltılıklar: Biber Salçalı Poğaça- Rulo Poğaça-Pizza-Sebzeli Ekmekler -Yumurtalı Ekmek- Hırsızlarrrr!!!


Biber Salçalı Poğaça



Rulo Poğaça, Pizza, Sebzeli Ekmekler, Yumurtalı Ekmek

Hırsızlarrrr!!!

Gülcan arkadaşımızın uyarısı ile nette bir araştırma yaptım ve hırsız sitelerin hızla çoğaldığını gördüm.

Birçok hırsız site buldum fakat burada sadece hırsızlık işini iyice abartan sitelerin isimlerini yazıyorum:

http://tarifal.blogspot.com/

http://www.islakkek.com/

http://www.resimliyemektarifler.com/

http://www.kolayyemektarifleri.org/tavuk-kokorec-eristeli-ezogelin-corbasi-sunger-tatlisi-sebzeli-pirinc-pilavi-mim/

Bu sitelerin sahipleri benim ve birçok blog sahibinin tariflerini resimleriyle birlikte çalıp kendi sitelerinde yayınlıyorlar. Sitelerine koydukları reklâmlar sayesinde bizim sırtımızdan para kazanıyorlar. Ben kendi sitemden 1 kuruş bile kazanmadığım halde hırsızların sırtımdan para kazanması çok can sıkıcı!!!

Ayrıca ben bu blog için çok emek veriyorum. Yemeği tasarlaması, yapması, resimlemesi, yazması, yayınlaması derken epey emek ve zaman harcıyorum!!!

Ne hakla emeği çalıyorlar!!! Bu hırsızların yüzünden bir ara blogumu kapatmayı bile düşündüm. Annem ve kız kardeşim beni vazgeçirdiler.

2,5 yıldır blogumda pratik, ekonomik ve lezzetli olmasına özen gösterdiğim tarifleri yayınlıyorum.

Tariflerimi denediklerini ve beğendiklerini belirten yorumlar aldığım zaman çok mutlu oluyorum.

Tariflerimin yüzde doksanı benim buluşum. Kendi buluşum olan daha yayınlamadığım birçok tarifim var. Evde defterlerde yazılı durup, yok olacağına bloga koyup paylaşmak ve tariflerimi deneyip beğenenlerden bir Allah razı olsun duası almak için buradayım, hırsızların tariflerimi çalması için değil!!!

Arkadaşlar blogunuzda yayınladığınız tariflerinizden birini veya birkaçını görsellerde ararsanız karşınıza birçok hırsız sitenin çıktığını göreceksiniz ve mutlaka fotoğraflarınızın üstüne bloglarınızın isimlerini yazın.

Bloglarımızı ziyaret eden okuyucularımıza sesleniyorum. Lütfen hırsız site olduğunu bildiğiniz ve anladığınız sitelere girmeyip onların reklâmlarını tıklatmayarak bizlere destek olun.

Tariflerimi Fatoş arkadaşımızın düzenlediği kahvaltılıklar etkinliğine yolluyorum.


Biber Salçalı Poğaça

Yarım yemek kaşığı kuru maya

Yarım su bardağı ılık süt

1 Yumurta

100gr. Yumuşak margarin

1 Tatlı kaşığı acılı ve acısız karışık biber salçası

1 Tatlı kaşığı şeker, 1 tatlı kaşığı tuz

Aldığı kadar un, kekik

Beyaz peynir ve maydanoz karışımı

Yapılışı: Mayayı süt ve şekerle karıştırıp 15 dak. bekletin. Margarini ve yumurtayı ekleyip karıştırın. Yeterince unu, tuzu ilave edip ele yapışmayan bir hamur yoğurun. Hamuru ikiye ayırıp, hamurun birine kekiği ve salçayı karıştırın. Gerekirse un ekleyip tekrar yoğurun. İki hamurdan da parçalar koparıp kalınca çubuklar yapın. Çubukları birbirine dolayıp, gül böreği şeklinde içe doğru kıvırın. Ortalarına bastırıp oyuk haline getirin. Ortalarına peynirli harçtan koyun. Salçalı poğaçaları yağlanmış tepsiye dizip, tepsi mayası verdirin ve fırında pişirin.

Sodalı poğaça ve patatesli poğaça tarifi burada.


Rulo Poğaça

100gr. Yumuşatılmış margarin

Yarım çay bardağı sıvı yağ

Yarım su bardağı yoğurt

1 Yumurta ve 1 yumurta akı

2 Çay kaşığı tuz

Aldığı kadar un

1 Kabartma tozu

Ayrıca:

1 Yumurta sarısı ve beyaz peynir

Yapılışı: Margarini, yoğurdu, sıvı yağını, yumurtayı, yumurta akını karıştırın. Unu, tuzu, kabartma tozunu ekleyip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurun. Hamuru iki eşit parçaya kesip, hamurun birini merdaneyle açın. Açılmış hamurun bir ucuna peynir koyup rulo sarın. Diğer hamuru da aynı şekilde hazırlayın. Rulo poğaçaların üzerlerine yumurta sarısı sürüp fırında pişirin.

Poğaça-tart tarifi burada.


Pizza

4 Ekmek hamuru

Sosu için:

1,5 Yemek kaşığı salça

Yarım kahve fincanı sıvı yağ

Yarım kahve fincanı su

1 Çay kaşığı şeker

Karabiber, kekik, tuz

Üzeri için:

Yarım kangal sucuk

Biraz kornişon turşu

Biraz domates turşusu

1 Biber turşusu

7 Küçük boy sosis

3 Küçük soğan

3 Yeşil biber

Kaşar peyniri rendesi

Yapılışı: Yağlanmış tepsiye hamuru yayın ve çatalla birkaç yerinden hafifçe delin. Bir kapta sos malzemelerini karıştırıp hamurun üzerine sürün. Dilimlenmiş sucukları ve sosisleri hamurun üzerine koyun. Sırasıyla dilimlenmiş kornişon turşuyu, küçük kesilmiş domates turşusunu, ince dilimlenmiş soğanları, dilimlenmiş biberleri tepsiye alın. Pizzayı fırında pişirin. Üzerine kaşar peynirini serpip, kaşarlar eriyene dek fırında tutun.

Sosisli mini pizzalar burada.


Sebzeli Ekmekler

1 Soğan

1 Kabak

1 Havuç

2-3 Diş sarımsak

Bayat ekmek dilimleri

Kaşar peyniri

Sızma zeytinyağı

Karabiber, tuz

Yapılışı: Piyazlık kesilmiş soğanı zeytinyağında soteleyin. Sırasıyla ince kibrit şeklinde kesilmiş havucu, aynı şekilde kesilmiş kabağı, dilimlenmiş sarımsağı ekleyip soteleyin. Tuzu, karabiberi ilave edip ocaktan alın. Bayat ekmek dilimlerinin üzerlerine fırçayla zeytinyağı sürün. Ekmeklerin üstlerine sebze sotesinden koyun, kaşar peyniri rendesi serpin. Peynirler eriyene dek fırında tutun.

Kahvaltılık ekmekler burada.


Yumurtalı Ekmek

3 Büyük boy yumurta

4 Yemek kaşığı dolusu un

1 Çay kaşığı karbonat

1 Çay kaşığı tuz, karabiber

Yeterince su

Yapılışı: Yumurtaları çırpın. İçine su hariç tüm malzemeleri ilave edip karıştırın. Boza kıvamına gelene kadar su ekleyin. Bayat ekmekleri dilediğiniz şekillerde kesip, yumurtalı karışıma bulayın ve kızgın sıvı yağda kızartın. Kâğıt havluda fazla yağlarını alıp sıcak servis yapın.

Kahvaltılıklar burada.

Yorumlar

İnci Yemek dedi ki…
Arminacığım çok ara veriyorsun canım bloguna özlüyorum inan seni:)
hırsızları sorma bütün sayfamı çektiler senin ki gibi bunlarla baş edemeyeceğiz ama bilsinler ki farkındayız, ben de her gördüğümde
deşifre edeceğim.
bu yazını bile yayınlamış resimli tarifler terbiyesizliğinde bu kadarı:)
tarifler muhteşem canım ellerine emeğine sağlık bizi yanlız bırakma lütfen.çok öpüyorum..
MUTFAKISTAN dedi ki…
ELLERINE SAGLIK SUPER OLUS CANIM
HIRSIZLAR COGALDI INSAN KENDI EMEGINI PAYLASMALI ANLAMIYORUM NASIL INSAN BUNLAR
PRATIK EV YEMEKLERI VAR FACEBOOKTA
YUZLERCE HAYRANI TARIFIMI GORDUGUMDE MAIL ATTIM BIRSURU
HAKARET ISITTIM COK TERBIYESIZCE DAVRANIYOR BIR COK ARKADASIN TARIFI YAYINLANIYOR NE YAPMALI BILMIYORUM
SEVGILER
Fatoş Öztürk dedi ki…
Ellerine sağlık canım.Harika şeyler hazırlamışsın.Biber Salçalı Poğaça- Rulo Poğaça-Pizza-Sebzeli Ekmekler -Yumurtalı Ekmek tariflerini aldım teşekkür ederim.Diğerleri alınacakmı bilemedim.Sevgiler...
Dilekhaniminmutfagi dedi ki…
ARMİNACIM HAKLISIN BU BİR HIRSIZLIKTIR UYARILARIN İÇİN TEŞEKKÜÜR EDERİM DAHA DİKKATLİ OLACAGIZ. YİNE DÖKTÜRMÜŞSÜN CANIM ELLERİNE SAĞLIK SELAMETLE KAL CANIM.
Gülcan dedi ki…
ne kadar ayıp na kadar kötü insanların emeklerine saygı duymadan allah onlara cezalarını versin inşallah en kısa zamanda
sarımutfak-hande dedi ki…
bu hırsızlık olayınab ende kızıyorum ve kınıyorum emeğe saygısızılık bu ve böyle kişilerin ceza almasını istiyorum
tarifler harika canım ellerine sağlık sevgiler
nesrin dedi ki…
Öfkenizde haklisiniz, basit gibi görünen her ayrintida bir emek gizli.Sevgilerimle...
Zehra Gürgen dedi ki…
maalesef bir gurup var ki etik değerleri yok.Saygıları yok...

hırsızlık artık ülkemizde kabul gören bir meslek oldu..
Hayatcemresi dedi ki…
Arminacığım çok haklısın ancak yapılacak pek bir şeyde yok,Allah akıl fikir versin,tarifler çok güzel,ellerine sağlık,sevgiler...
susamcorekotuFeriha dedi ki…
MAALESEF BUNLAR HEPİMİZİN TARİFLERİNİ ÜSTELİK İSİMLERİMİZLE YAYINLIYORLAR YÜZSÜZLÜĞE VURUYORLAR
SEN TARİFLERİNİ YAYINLA HEPSİDE MÜKEMMEL OLMUŞ ELİNE SAĞLIK
modda twin dedi ki…
ellerinize saglık iştahım kabardı şuan fena .)
Adsız dedi ki…
Tariflerinin hepside çok güzel.bibir salçalı pogaçaların görüntüsü muhteşem eline sağlık.