Kahvaltılıklar: Zeytinyağlı Ekmek-Yumurta Kavurması-Soğanlı Omlet-Kaymaklı Ekmekler-Sütlü Pirinç Lapası

Sevgili Mine'ye ve tüm blog dostlarıma destekleri için teşekkür ederim. Edacık isimli hırsız tariflerimizi hala kaldırmamış. Buradan edacıka tekrar sesleniyorum ''Yemek tariflerimizi resimleriyle birlikte çalıp sitene koymuşsun. Ne hakla benim ve diğer blog sahiplerinin emeklerimizi çalıyorsun??? En kısa süre içinde tariflerimi ve tarif resimlerimi sitenden kaldır!!! Sana ve tariflerimi çalan herkese hakkım haram zehir zıkkım olsun.''
Kahvaltılıklarımıza gelince, sütlü pirinç lapasının tarifini sevgili Özlem'den aldım. Tarifte tereyağında kırmızı toz biber yakılıp, lapanın üzerine dökülüyordu. Ben biber kullanmadım ve tereyağını pirinç lapasının içine koydum. 3 kez pişirdiğim pirinç lapasının tadı enfesti. Sütlü Pirinç lapasını genelde ikindi kahvaltıları için hazırlıyorum. Değişik omlet tarifi arayanlar için, soğanlı omletin farklı ve güzel bir bir tadı var. Yumurta kavurmasının tarifi kızkardeşime ait. Bazen pazar kahvaltılarında kızkardeşim pişiriyor, nefis bir tadı var. Kaymaklı ekmekler çocukluğumun tadlarından. Tadı harika, sanki pasta yiyiyormuş gibi hissediyorsunuz. Zeytinyağlı ekmek ise benim gibi zeytinli ekmek sevenler için.

Zeytinyağlı Ekmek


1 Su bardağı sızma zeytinyağı
1 Su bardağı ılık süt
1 Paket yaş maya
2 Yumurta
Aldığı kadar un
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Tatlı kaşığı şeker
Zeytin
Yapılışı: Mayayı ufalayıp 1 tatlı kaşığı şeker karıştırılmış ılık sütte ezin. Mayalı karışımı 15 dak. bekletin. İçine zeytinyağını, yumurtaları ekleyip karıştırın. Tuzla unu ilave edip, ele yapışmayan bir hamur yoğurun. Hamura çekirdekleri çıkarılmış ve küçük kesilmiş zeytinleri karıştırın (ben bol zeytin koydum). Hamuru kabarana dek bekletin. İki eşit parçaya kesilmiş hamura yuvarlak şekiller verin ve üzerlerine bıçakla derin çizikler atın. 30 Dakika tepsi mayası verdirip, üzerlerine fırçayla zeytinyağı sürün. Ekmekleri fırında pişirin. Fırndan aldıkta sonra üzerlerine kalın bir bez örtüp bir süre bu şekilde beklettikten sonra servis yapın.

Yumurta Kavurması


4 Adet haşlanmış yumurta
1,5 Tatlı kaşığı salça
Sıvı yağ
Pul biber, tuz
Yapılışı: Haşlanmış yumurtaları soyup dörde kesin. sıvı yağında salçayı kavurun. Yumurtayı, tuzu ve pul biberi ekleyip kavurun. Yumurta kavurmasını sıcak servis yapın.
Not: Yumurta kavurmasını 2 şekilde yapıyoruz. İkinci şekli ise, sıvıyağında pul biberini biraz yakıyoruz. Haşlanmış doğranmış yumurtaları ve tuzu ekleyip kavuruyoruz.

Soğanlı Omlet


3 Yumurta
1 Yemek kaşığı dolusu un
1 Çay bardağı süt
1 Büyük soğan
Birkaç dal maydanoz
1 Yemek kaşığı tereyağı
Sarımsaklı zeytinyağı
Birkaç dilim kaşar peyniri
Karabiber, tuz, kırmızı toz biber
Yapılışı: Yumurtaları, unu, sütü, karabiberi, kırmızı toz biberi, tuzu birlikte çırpın. 1 Yemek kaşığı tereyağı ve biraz sarımsaklı zeytinyağını birlikte eritin. Piyazlık kesilmiş soğanı ekleyip kavurun. Maydanozu ekleyip biraz çevirin. Şerit kesilmiş kaşar peynirini soğanın üzerine serpin. Üzerine yumurtalı karışımı dökün.Soğanlı omletin yarısını diğer yarısının üzerine kapatın.

Kaymaklı Ekmekler


Ekmek dilimlerinin üzerlerine kaymak sürün. Kaymağın üzerine çokokremi sürüp servis yapın.

Sütlü Pirinç Lapası


1 Su bardağı pirinç
3,5 Su bardağı süt
1 Yemek kaşığı tereyağı
Tuz
Yapılışı: Sütü ve pirinci tencereye koyun. Yeterince su ekleyin. Pirinçler yumuşayana ve lapa kıvamına gelene dek pişirin. Gerekirse ara ara su ilave edin. Pişmesine yakın içine tereyağını, tuzu ekleyin. Ocaktan aldıktan sonra üzerine tencerenin kapağını kapatıp, 5 dak. dinlendirin. Sıcak sıcak servis yapın.

Yorumlar

kalpkurabiye dedi ki…
merhabalar canım bloğunu sevgili yemek yapalım da gördüm ekledim banada beklerimm
Tatlılar tuzlular sıralanmışlar gene..
Ellerıne sağlık.
Sevgilerle...
burcunokta dedi ki…
yumurta kavurmasını hiç yemedim eminim tazı nefistir, hepsi bir birinden enfes, ellerin dert görmesin, sevgiler.
Unknown dedi ki…
hırsızlar maalesef çok yüzsüzler.ben de birkaç sitede kendi fotograflarım ve tariflerime rastladım hatta mesaj attım ama o kadar yüzsüzler ki cevap vermek şurada dursun kaldırmadılar bile.
BAL TATLISI dedi ki…
hepsi birbirinden güzel v lezzetli görünüyor ellerine sağlık
Unknown dedi ki…
yumurta kavurması ve pirinç lapası çok ilginç geldi değişik damak tadı ..
Selma - DUSBAHCESI dedi ki…
Ellerine saglik, hepsi birbirinden guzel.
aleyna dedi ki…
CANIM ELLERİNE SAĞLIK.HEPSİ ÇOK GÜZEL.YUMURTA KAVURMASINI MERAK ETTİM DOĞRUSU
Adsız dedi ki…
Esselamu aleykum,güzel kardeşim,
kahvaltılıkların hepsi birbirinden
güzel,yanında çayla harika olur,ellerine sağlık,sevgilerimle...
http://hayatcemresi.wordpress.com/
Dilekhaniminmutfagi dedi ki…
ARMİNACIM NEREDESİN SESİN ÇIKMIYOR SESİN ÇIKSIN SELAMLAR
Unknown dedi ki…
Çayımı alıp gelicem size hepsi bibirinden iştah açıcı görünüyor canım benim
ellerine sağlık
öpüyorum.
İnci Yemek dedi ki…
Arminacım sayfana bir çok kere geldim tarif yazdım yorum yazıp yazmadığımı hatırlamıyorum:)neyse bir defa daha yazmış olayım zeytinyağlı ekmek ile lapaya göz diktim canım:)hepsi nefis olmuş
ellerine sağlık.kocaman öpüyorum..