Buharda Balık




1 Adet palamut balığı
1 Küçük patates
1 Küçük havuç
2 Küçük domates
2 Sivri biber
1 Orta boy soğan
3 Dilim limon
Maydanoz
Yarım limonun suyu
Sıvı yağ, tuz
Pul biber, karabiber
Yapılışı: Balığın kafasını ve içini temizleyip yıkayın. Balığa yarım limon suyunu, biraz sıvı yağı, tuzu, karabiberi, pul biberi ilave e dip karıştırın. Havucu ve domatesleri dilimleyin, patatesi yarım ay şeklinde kesin, biberleri irice kesin, soğanı piyazlık kesin, maydanozu doğrayın ve hazırlanan sebzeleri ayrı bir kaba alın. Sebzelere biraz sıvı yağ, tuz, karabiber, pul biber ilave edip karıştırın. Süzgece balığı koyun. Balığın kenarlarına da sebzeleri koyun. Sebzelerin üzerlerine limon dilimlerini koyup, üstüne kapak kapatın ve içinde su kaynamakta olan tencerenin üzerine oturtun. Balık pişene dek ve sebzeler yumuşayana dek pişirin.

Yorumlar

NzlGl dedi ki…
Kimbilir ne kadar güzel olur:)
eline sağlık Arminacığım, çok sevgiler
Gülcan dedi ki…
al beni ye beni diyor.elinize sağlık.
Ahu Türkyaşar dedi ki…
Hiç böyle yapmadım ben canım. Çok sağlıklı bir pişirme şekli. Afiyet olsun :)
durutarifler dedi ki…
Palamutun en güzel hali, gerçi ben köftesini de çok seviyorum ama
Ellerine sağlık arkadaşım
İyi hafta sonları
Unknown dedi ki…
Bende bu akşam palamut yapıcam inşAllah..
Nefiss görünüyor canım nefisss..
Ellerine sağlık.