Kuruyemişli Kek-Nar Şerbeti-Patatesli Sigara Böreği-Nişastalı Kurabiye

Börek, kurabiye, kek ve şerbet tariflerimi 46. porselen demlik çay saati etkinliğinin ev ssahibi Nur arkadaşımıza gönderiyorum.

Kuruyemişli Kek



4 Yumurta
1 Su bardağı şeker
1 Su bardağı süt
1 Su bardağı sıvı yağ
1 Çay bardağı yaban mersini
1 Çay bardağı kuru üzüm
1 Çay bardağı dolmalık üzüm
1 Su bardağı kurutulmuş muz
1 Su bardağı meyva şekeri
1 Limon kabuğu rendesi
7 Adet kuru kayısı (küçük kesilmiş)
1 Kabartma tozu, 1 vanilya
Aldığı kadar un
Yapılışı: Kuruyemişleri 25-30 dak. ılık suda bekletip, süzgece alın. Yumurtalarla şekeri çırpın. Sütü, sıvı yağını, kuruyemişleri ilave edip karıştırın. Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı da ekleyip hamuru yağlanmış fırın kabına dökün. Kuruyemişli keki fırınde pişirin.

Nar Şerbeti



1kg. Nar
Yarım su bardağı şeker
2 Su bardağı su
2 Vanilya
Yapılışı: Narların suyunu sıkın. Şekerle suyu kaynatıp ocaktan alın. İçine hemen nar suyuyla vanilyaları karıştırın. Nar şerbetini soğuyunca servis yapın.

Patatesli Sigara Böreği



Patatesleri haşlayın soyun ve ezin. Salçayı sıvı yağda kavurup patatesi, karabiberi, tuzu ekleyin. Biraz daha kavurup ocaktan alın. Yufkaları üçgen kesip üzerlerine patatesli harçtan koyun ve sigara böreği şeklinde sarın. Börekleri önce suya sonrada galeta ununa bulayıp, fırında pişirin.
Not: Patatesli sigara böreğinin bir kısmını fırında pişirdim bir kısmını ise sıvı yağda kızarttın.

Nişastalı Kurabiye



250gr. Tereyağı (yumuşak)
1 Yemek kaşığı kakao
1 Su bardağı pudra şekeri
2 Su bardağı nişasta
2 Yumurta
2 Su bardağı un
1 Vanilya
1 Kabartma tozu
Yapılışı: Kakao hariç bütün malzemeleri yoğurma kabına alın ve yoğurun. Hamuru bir süre dinlendirip, iki parçaya kesin. Hamurun birine kakaoyu karıştırın. Beyaz hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın. Kakaolu hamura dilediğiniz şekilleri verip, fırında pişirin.

Yorumlar

nurmutfakta dedi ki…
ETKİNLİKTEN MERHABA
ellerine sağlık canım hepsi birbirnden güzel tarifler katılımın için teşekkür ederim yine beklerim sevgiler.
NzlGl dedi ki…
Arminacığım
hepsi birbirinden değişik ve güzel tarifler ellerine sağlık
ama ben nar şerbeti ile patatesli böreği alıp gideyim:)))))
sevgilerimle canım
e.esma.albayrak dedi ki…
hepsi harika
ellerine sağlık canım özellikle börege bayıldım
SEVGİLERİMLE dedi ki…
Maşallah cnm döktürmüşsün...Enfes gözükmekteler ellerine sağlık...

Sevgilerimle...
made in funda dedi ki…
canım nefisler nefis...ellerine sağlık..
♥ŞANSLI♥ dedi ki…
Canım eline sağlık çok güzel görünüyorlar.
Cumhuriyet bayramın kutlu olsun.
Sevgiler...
İnci Yemek dedi ki…
Arminacım döktürmüşsün tatlım gene:)maşallah sana hepsi birbirinden güzel olmuş ellerine sağlık canım benim.cumhuriyet bayramın kutlu olsun.
Pembe Tatlar dedi ki…
Hangisine bakacağımı şaşırdım:))
Ellerine sağlık canım hepside nefis gözüküyor...
burcunokta dedi ki…
Canım hepsi birbirinden nefis, kek muhteşem görünüyor, müsadenle ben birdilim alsam. Ben narı çokseverim, hiç şerbetini yapmadım ama mutlaka deniyecegim, tanelerini tek tek çıkarılıyormu? narın kabuklarını soyup katı meyve sıkacagıylan suyunu çıkarsam olurmu? ellerine saglık, sevgiler.
Adsız dedi ki…
Hayırlı günler dilerim Armina,Maşaallah tariflerin topluca ulaşıyor bizlere.benim gibi tek tek uğraşmıyorsun...
Nar şerbetine bayılırım,ben en çok ona takıldım.Diğerlerine çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım...
Unknown dedi ki…
nar şerbeti tarifini defterime yazdım.muhakkak deneyecegim.ellerine saglık.
şirinem dedi ki…
ooo hepside çok güzel bunların ellerine sağlık helede nar şerbeti harika görünüyor
mutfaktakizaman dedi ki…
hmmm hepsi birbirinden lezzetli mamalar ellerine saglik canimm...
NEŞELİ MUTFAK dedi ki…
KEK SÜPER GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK