Zeytinyağlı Kış Türlüsü-Beşamelli Pirinç Pilavı- Zeytinyağlı Sebze-Bezelye Sote-Bezelyeli Pirinç Pilavı

Zeytinyağlı Kış Türlüsü

Zeytinyağlı kış türlüsünün tarifini sofra dergisinden aldım. Tarifte 1 yemek kaşığı şeker ve yarım çay bardağı zeytinyağı kullanılıyordu. Ben 1 tatlı kaşığı şeker ve 1 çay bardağı zeytinyağı kullandım.


2 Orta boy kereviz
2 Orta boy patates
2 Orta boy soğan
1 Orta boy havuç
1/4 Limonun suyu
1 Çay bardağı zeytinyağı
1 Tatlı kaşığı şeker, tuz
Kereviz yaprakları
Yapılışı: Kerevizlerin kabuğunu derince soyun ve parmak kalınlığında doğrayın. Kararmamaları için, limonlu suda bekletin. Havucu, patatesi soyup yıkayın ve aynı şekilde kesin. Soğanları soyun, yıkayın, piyazlık kesin. Tencereye soğanları koyun. Soğanların üzerine şekeri serpip, havuçları yerleştirin. Üzerine patates dilimlerini ve en üstte kerevizleri yerleştirin. İnce kesilmiş kereviz yapraklarını serpip, limon suyunu üstüne gezdirin. Zeytinyağını da döktükten sonra tuz serpin. Sebzelerin üstüne suyunu dökün ( tarifte 1 çay bardağı su konuluyordu, ben biraz fazla su koydum). Zeytinyağlı kış türlüsünü kapağı kapalı olarak ağır ateşte, sebzeler yumuşayana dek ve suyunu iyice çekene değin pişirin. Kış türlüsünü ocaktan alıp soğutun. Yemeği servis tabağına ters-yüz ederek çıkarın ve soğuk olarak servis yapın.

Beşamelli Pirinç Pilavı



1 Su bardağı pirinç
1 Su bardağı haşlanmış dilimlenmiş mantar
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 Tatlı kaşığı şeker
2–3 Damla limon suyu
Tuz, karabiber
1 Soğan
Beşamel sosu için:
3 Su bardağı süt
3 Yemek kaşığı un
100gr. Margarin
1 Tatlı kaşığı tuz
Yapılışı: Minik küp kesilmiş soğanı, yarım çay bardağı sıvı yağında kavurun. Islatılmış ve yıkanmış pirinci, şekeri, tuzu, 2–3 damla limon suyunu koyup pirinci kavurun. Pirince yeterince sıcak su ekleyip, pirinç pilavını pişirin. Pilava mantarı, karabiberi koyup karıştırın. Pilavın üzerine kâğıt havlu kapatıp demlendirin. Beşamel sos için, margarini eritin. Unu ekleyip, sarartmadan hafifçe kavurun. Sütü ekleyin ve muhallebi kıvamında pişirin. Beşamel sosu ocaktan aldıktan sonra, sosa 1 tatlı kaşığı tuz koyup karıştırın. Beşamel sosun yarısını mantarlı pirinç pilavına karıştırın. Pilavı yağlanmış küçük bir tepsiye koyun. Üzerine kalan beşamel sosunu yayın. Beşamelli pirinç pilavını fırında üzeri kızarana dek pişirip, sıcak servis yapın.

Zeytinyağlı Sebze


8 Brüksel lahanası
1 Küçük kereviz yarım ay kesilmiş
1 Büyük soğan piyazlık kesilmiş
1 Küçük havuç verevine kesilmiş
1 Patates yarım ay kesilmiş
9 Küçük çiçek brokoli
1 Büyük pırasa iri kesilmiş
1 Çay bardağı zeytinyağı
2 Su bardağı su
1 Çay kaşığı karabiber
5 Diş sarımsak
1 Tatlı kaşığı şeker, tuz
Yapılışı: Tencereye Soğanı, havucu, pırasayı, Brüksel lahanasını, patatesi, kerevizi, brokoliyi, sarımsak dişlerini bu sıraya göre dizin. Üzerine tuzu, şekeri, karabiberi serpin. 2 Su bardağı suyu ve zeytinyağını da üzerine gezdirin. Tencerenin kapağını kapatıp, en kısık ateşte sebzeler yumuşayıp suyu kalmayana dek pişirin. Zeytinyağlı sebzeyi tenceresinde soğutup, servis yapın.

Bezelye Sote



Tereyağını eritin. Tereyağına haşlanmış bezelye, ince kesilmiş dereotu, tuz, karabiber ekleyip soteleyin. Bezelye sotesini sıcak servis yapın.
Bezelyeli Pirinç Pilavı



Artmış bezelye soteyi, tel ve arpa şehriyeyi karıştırıp pişirdiğim, pirinç pilavına karıştırdım.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Yine döktürmüşsün ben hemen bezelyeyi alayım ooook seviyorum.
yanınada beşamelli pilav nefiss olur.gece yarısı karnımı acıktırdın yaa
ellerine sağlık canım
öpüyorum.

bu arada ne oldu sorununu halledebildinmi ?
NAZLICA dedi ki…
Ellerine sağlık, güzel bir hafta dileğiyle Sevgiler
TATESAL dedi ki…
Hepsi fevkalade görünüyor,çok lezzetli olduklarından da eminim.Ne güzel şeyler hazırlamışsın arkadaşım...Eline yüreğine sağlık...
sihirlirloklava dedi ki…
ellerine sağlık...döktürmüşsün..hepsi de çok güzel görünüyor
Unknown dedi ki…
BEN BEŞAMELLİ PİLAVI İLK KEZ DUYDUM BEN BEZELYE SOTEYİDE İLK KEZ DUYDUM HER BİRİDE GEL BENİ YE DİYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM
emine dedi ki…
beşemalli pirinç pilavı çok ilginç hiç duymamıştım güzel görünüyor diğer yemekler de çok güzel ellerine sağlık
Damak Tadı dedi ki…
Armaina'cığım,harika bir şölen edasında yemeklerin sunumu..Hepside birbirinden nefisler..Fakat beşamel soslu pilav hiç tatmamıştım daha önce..)Çok leziz olduğunu düşünüyorum..Ellerine sağlık tatlım..Güzel bir hafta diliyorum..
makhina dedi ki…
selam canım ışınla yemek alınabilsede hepsini alsaydım:)ellerine sağlık hepsi sağlıklı beslenmek için ideal,hayırlı haftalar dilerimm
NzlGl dedi ki…
Arminacığım bu ne hız böyle:))))
Yine birbirinden güzel tarifler vermişsin Teşekkürler canım ellerine sağlık. Hepsinden birer kaşık ama zeytinyağlı sebzenin tamamını:))) alıp gidiyorum.
Çok öptüm sevgiler
MUTFAKISTAN dedi ki…
birbirinden guzel tarifler
super gorunuyor eline saglik
sevgiler
made in funda dedi ki…
yine harika lezzetler hazırlamışsın canım.ellerine sağlık.
keskinli dedi ki…
hepside enfes olmus ellerine saglik sevgiler
Lezzet Gemisi dedi ki…
canım, hepsi birbirinden nefis görünüyor. özellikle beşamelli pilavın görüntüsüne bittim. ellerine sağlık.
renklipastalar dedi ki…
Hayırlı günler, güzel günler senin olsun....
Bu aralar sağlıklı takılıyorsun herhalde. Zeytinyağlılar felan. Çok severim bende. Kısa bir süre öncesine kadar pırasa ne evime ne de ağzıma girerdi. Fakat şimdi nasıl olduysa çok seviyorum ve her hafta düzenli pazardan alıyorum. Çok şey kaçırmışım meğersem. Bezelyeyi desen zaten herzaman çok sevdiğim sebzelerden biridir. Yalnız brüksel lahanasını hala yemeye korkuyorum. Çok sevemedim nedense. Ama seninki çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.
Arminacığım hepsi şahane.ellerine sağlı.sevgilerimle...
eldivenlerim dedi ki…
başemel soslu pilav değişikmiş, hepsi birbirinden enfesler, ellerine sağlık arkadaşım.....
mutfaktelaşı dedi ki…
Etkinliğime buyurun
Gönderen :AYŞE
36. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.blogcu.com
http://birdemliksohbet.com
http://gelibolu17.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
09 SUBAT 2009 - 23 SUBAT2009 TARİHLERİ ARASINDA
http://mutfaktelasi.blogspot.com/ YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 36.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
oooooooooooooo coşmuşuz yine maşallah :))
sebzeler gözümü diktim arminacığım haberin olsun.
* beşamelli pilavda çok dikkatimi çekti. lapa olmuyor sanırım.dahamı az pişirmek gerekiyor iç harcı acaba ??

eline sağlık canım sevgiler..
dantel81 dedi ki…
canım hepsi birbirinden güzel görünüyor ,eminim tadıda öyledir
NzlGl dedi ki…
Arminacığım
Sayfamda bir ödülün var alırmısın:))))
Sevgili Armina, uzun zaman oldu mesajlaşmayalı.Bakıyorum döktürmüşsün.Sebze(kereviz ve brokoli) aşığı biri olarak ben en çok zeytinyağlı sebzene bayıldım.Harika görünüyor ve en kısa zamanda yapacağım.Ellerine sağlık şekerim.
Adsız dedi ki…
Blogunuzu yeni keşfettim bakmaya fırsat bulduklarımın hepsini çok beğendim ellerinize sağlık ben de blogumda elişi ve yemek tarifleri paylaşıyorum hepinizi beklerim

kimikimo.blogspot.com
yildiz dedi ki…
Ellerinize saglik,hersey cok istah acici..Bana da beklerim,sevgiler...
sihirlirloklava dedi ki…
Canım bir sayfama uğra..
Adsız dedi ki…
İYİ GECELER SEVGİLER...