Havuçlu Kurabiye- Çikolatalı Cevizli Kurabiye-Cevizli Kurabiye

Sürekli yaptığım kurabiye hamurunu, bu kez ikiye ayırdım. Hamurun birinin içine havuçlu harç koyarak havuçlu kurabiye, diğerinin üzerini yumurta akına ve cevize bulayıp cevizli kurabiye pişirdim. Çikolatalı cevizli kurabiyeyi ise yine aynı hamurdan yapmıştım. Bu tariflerimi p.d.ç.s.e.36 ev sahibesi Mutfak Telaşı http://mutfaktelasi.blogspot.com/ arkadaşımıza yolluyorum. Daveti için teşekkür ediyorum ve kolaylıklar diliyorum.

Havuçlu Kurabiye



250gr. Margarin
6 Yemek kaşığı şeker
2 Yumurta
1 Kabartma tozu
1 Vanilya
Aldığı kadar un
Harcı için:
Havuç
Kakao
Şeker
Tarçın
Üzeri için:
1Yumurta akı
İri dövülmüş ceviz
Yapılışı: Oda ısısında yumuşatılmış margarini, şekeri, yumurtaları (1 akını ayırın), iyice karıştırın. Unu, kabartma tozunu, vanilyayı ekleyip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurun. Hamurun yarısını ayırın. Harcı için, havuçları temizleyip yıkayın ve rendeleyin. Havuçla şekeri birlikte, havuç suyunu çekene dek pişirin. İçine kakaoyla tarçını koyup, biraz daha pişirin. Havuçlu harcı ocaktan alıp soğutun. Kurabiye hamurunda parçalar koparıp, içlerine harçtan koyun ve kurabiyeleri oval şeklinde kapatın. Havuçlu kurabiyeleri yumurta akına ve cevize bulayıp, fırında pişirin.

Cevizli Kurabiye



Havuçlu kurabiye hamurunun kalan yarısından parçalar koparıp, yuvarlak şekiller verin. Üzerlerini yumurta akına ve cevize bulayın. Cevizli kurabiyeleri fırında pişirin.

Çikolatalı Cevizli Kurabiye


125gr. Margarin (yumuşak)
3 Yemek kaşığı şeker
1,5 Çay bardağı ceviz
1 Çay bardağı damla çikolata
1 Yumurta
1 Kabartma tozu
1 Vanilya
Aldığı kadar un
Yapılışı: Şeker, margarin ve yumurtayı karıştırın. Damla çikolatayı, cevizi (elle iri kırılmış) ilave edin. Kabartma tozunu, unu, vanilyayı koyup kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edin. Çikolatalı cevizli kurabiyeye yuvarlak şekiller verip, fırında pişirin.

Yorumlar

NzlGl dedi ki…
Kurabiye şov süper eline sağlık arminacığım
sevgiler
sihirlirloklava dedi ki…
ellerine sağlık...bazen ben de yaparım öyle . çeşit çeşit oluyor.ellerine sağlık.havuçlu yemedim ama cevizli çok severim...sevgiler
Unknown dedi ki…
ELLERİNE SAĞLIK KURABİYELER ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYORLAR
Damak Tadı dedi ki…
Birbirinden nefis görünüyor kurabiyelerin canım..Şu anda kahvemi yudumluyorum iş yerinde..Yanında 1 tanecik olsaydı ne iyi olacaktı..Ellerine sağlık canım..


Sevgiler..
Unknown dedi ki…
Havuçlu kurabiyeyi deneyeceğim daha önce hiç yemedim.ama güzel olduğuna eminim.birer tane alıyorum canım.
ellerine sağlık
öpüyorum.
Arminacığım ellerine sağlık.nefis kurabiyeler.sevgilerimle...
lemanice dedi ki…
ne gadder gözel kurabiş bunlar ellerine sağlık.
NuR dedi ki…
Çok şık görünüyorlar, ellerine sağlık, havuçlu kek yaparım, ama kurabiye denemedim. Tarifini ilk fırsatta yapacağım. Sofran bereketli, afiyet olsun
Sevgiyle kal
akçahan dedi ki…
Çok güzel görünüyorlar, özellikle havuçlu daha bir farklı lezzet olmalı. Ellerine sağlık.
emine dedi ki…
oy oy kurabiyelere bakın hepside süper olmuş havuçlu kurabiye hiç duymamıştım merak ettim tadını eminim çok güzel olmuştur ellerin dert görmesin canım ödül içinde çok teşekkür ederim çok mutlu oldum yayınladım dün gece sağolasın
Sevde dedi ki…
Arkadaşım ya ben seni ödüllendirdim, ödülün olup olmamasına baktım ama farktemmemişim :)
Olsun gel buyur ödülünü al ablacım :)
Kucak dolsu sevgiler
TAZE NANE dedi ki…
Yaşamak özlemsiz, özlem sevgisiz, sevgi sizsiz olmaz!
Unutma ki sevmek daima beraber olmak degil, sizsizken bile sizinle olabilmektir...
Bu sevgililer gününde yanınızda değilim belki ama özlemim sevgim hep sizinle............
eviminnuru dedi ki…
ellerinize emeğinize sağlık
ellerinize sağlık...tariflerinizin hepsi güzel....kurabiyeler konusunda da özel bir ilgi var sanki...