Peynir Salatası Ve Peynirin Faydaları

Kız kardeşim peyniri, ben de zeytini çok severim. Peynir salatasını kız kardeşim için uydurdum. Hem kardeşim hem de deneyenler peynir salatamı çok beğendiler. Peynirin faydalarını merak ettim ve araştırma yaparken, hem peynir alırken nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğrendim, hem de peynirin faydalarını öğrendim.

Peynir alırken dikkat edilmesi gerekenler
Beyaz peynir çok fazla gözenekli olmamalıdır. Beyaz peynir ambalajına fazla su salmamış olmalıdır .Tadıldığında çok fazla ekşilik veren beyaz peynir iyi değildir. Taze kaşar peyniri açık sarı renkte, homojen yapıda, süt kokulu, kolay dilimlenebilir ve az tuzlu olmalıdır.Dil peyniri az tuzlu olmalı ve lif lif ayrılabilmelidir. Peynirin faydalarıPeynir A, B ve E vitaminleri, kalsiyum ve fosfor içerir.
Beyaz peynir ve lor protein açısından zengindir. 100 gram peynir yetişkin bir insanın günlük mineral ihtiyacını karşılar. Peynir kolesterol oranı en düşük gıdalardan biridir.Peynir, çocuklarda boy uzamasını önemli ölçüde artırır, kemik gelişimine yardımcı olur.
Peynir Kadınlarda kemik yapısının güçlü kalabilmesini sağlar.

ALINTIDIR




Malzemeleri:
Beyaz peynir
Taze sarımsak ince kesilmiş
Taze soğan ince kesilmiş
Maydonoz ince kesilmiş
Limon suyu, sıvı yağ, tuz, pul biber
Akdeniz yeşilliği
Salatalık yuvarlak dilimlenmiş
Küçük turplar
Yapılışı: Peyniri, taze sarımsağı, taze soğanı, maydonozu, tuzu, sıvı yağı, limon suyunu, pul biberi karıştırıp, hazırlanan peynir salatasını servis tabağına alın. Akdeniz yeşilliği, salatalık ve küçük turplarla süsleyip servis tabağına alın.

Yorumlar