Ev Usulü İskender Kebabı-Etli Pirinç Pilavı




Artan et kavurması tarifimden  Ev Usulü İskender kebabı ve etli pilav pişirdim. Çok leziz iki tarif  çıktı ortaya.


Ev Usulü İskender Kebabı

Bayat ekmekleri küçük  küpler halinde kestim ve yağsız olarak çok hafif pembeleşene kadar kavurdum. Kavrulan ekmekleri küçük fırın kaplarına koydum. Rendelenmiş domatesi, sıvı yağı, az suyu, salçayı, tuzu, karabiberi, pul biberi, 1 tatlı kaşığı şekeri  tavaya alıp domates sosu pişiridim. Domates sosunu fırın kaplarındaki ekemeklerin üzerlerine döktüm. Et kavurmasını ısıtıp fırın kaplarına paylaştırdım. Üzerlerine kızarmış patates, domates dilimleri ve közlenmiş biber dilimleri koydum. Üzerlerine birer yemek kaşığı domates sos koyup, fırında pişirdim. Yalancı iskender kebabını sıcak olarak ve yoğurtla birlikte servis yaptım.

Etli Pirinç Pilavı

1 Su bardağı pirinç
1 Avuç arpa şehriye 
1 Kase et kavurması
Sıvı yağ, tuz
Yapılışı: Arpa şehriyeyi sıvı yağla birlikte kavurun. Sıcak tuzlu suda bekletilmiş pirinci ekleyip kavurun. Tuzu, yeterince sıcak suyu ilave edin ve pilavı pişirin. Pilavı ocaktan alın. Pirinç pilavına et kavurmasını katıp karıştırın. Etli pirinç pilavını demledikten sonra servis yapın.