Hamsi Pilavı


1kg. Hamsi
3 Soğan
3 Su bardağı pirinç
Maydanoz
Yenibahar, karabiber
Kırmızı toz biber, pul biber
Sıvı yağ, tuz, un
1 Tatlı kaşığı şeker
Limon
Yapılışı: Küçük kesilmiş soğanları, yarım su bardağı sıvı yağla kavurun. Islatılıp yıkanmış pirinci ekleyip kavurun. Şeker, tuz ve birkaç damla limon suyu ilave edip pilavı pişirin. Pirinç pilavını ocaktan alıp içine ince kesilmiş maydanozu, baharatlarını koyduktan sonra demlendirin. Hamsilerin kılçıklarını ve içlerini temizleyin yıkayın. Hamsilere tuz, biraz sıvı yağ koyup karıştırın. Hamsileri arkalı önlü olarak una bulayın. Hamsili pilavı pişireceğiniz tepsiyi yağlayın. Hamsi balıklarını tepsinin tabanına ve yarısı dışarı sarkacak şekilde tepsinin kenarlarına aralıksız olarak dizin. Pilavı tepsiye döküp yayın. Tepsinin kenarlarındaki balıkları pilavın üstüne kapatın. Pilavın açık kalan kısmına, geri kalan hamsileri yan yana dizin. Hamsi pilavını üzeri kızarana değin fırında pişirin.

Yorumlar

tasarım mekani dedi ki…
gecen gun yemistim hamsi pilavini ama doyamadim... Simdi sizde gorunce yineeeeeeeee canim cektiiiii hemde bu saatte... Ucundan biraz alabilirmiyim diyormusum ; )) sevgiler medinem
MUTFAKISTAN dedi ki…
Cok guzel olmus canim
ellerine saglik.
Bende hamsiyi ozledim olsada yesemmm
sevgiler afiyet olsun
offff offfffff harikaaaa canım istedi valla bir kara denizli olarak bayıldım çokta sevrim ellerine sağlık gülüm sevgiyle kal
akasyakokusu dedi ki…
AYY CANIM ENFES BİR GÖRÜNTÜ.
OLSAYDIDA KAHVALTIDA BİLE YERDİM..
AFİYETLER OLSUN SANA.
İnci Yemek dedi ki…
çoook nefis bir şey eline sağlık canım.Fırında kabak denedim çok beğendik bu da öyle.sevgilerimle...
NzlGl dedi ki…
Arminacığım
ahhh bu saatte olsa bile yerim . Ellerine sağlık canım
sevgiler
sihirlirloklava dedi ki…
mmmm..harika bir lezzet..ama kendim yapıp yemedim hiç..ellerine sağlık...yiyenlere de afiyetler olsun:))
Unknown dedi ki…
ELLERİNE SAĞLIK HİÇ TATMADIĞIM BİR LEZZET AMA ÇOK MERAK EDİYORUM...
Öznur dedi ki…
Hamsili pilava bayılırım. Hele yenibahar baharatını keşfettikten sonra daha bi güzel oldu sanki. Seninkide nefis gözüküyor canım. Ellerine sağlık.
şirinem dedi ki…
oy oy bayılırım ben hamsili pilava valla canım çekti enfes gözüküyor canım ya ellerine kollarına sağlık azcıkta bana ayırın :)
ahsapboyaci dedi ki…
ımmmm yemede yanında yat ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor
made in funda dedi ki…
çok severim çooooooooooook.ellerine sağlık canım.müthiş..
Unknown dedi ki…
Uyy yesin oni nenesi,eline sağlık...
durutarifler dedi ki…
Ben de yaparım ve nefis olur. Ellerine sağlık