Patatesli Aya Köftesi ve Pırasalı Patates Püresi



Köftenin malzemesi:

250gr. Kıyma

1 Orta boy haşlanmış ve rendelenmiş patates

1 Orta boy rendelenmiş soğan

1,5 Su bardağı ince bulgur

1,5 Su bardağı sıcak su

Tuz, kırmızı toz biber

Kimyon, karabiber, pul biber

Patates püresinin malzemesi:

5 Haşlanmış patates

1 Pırasa

1 Su bardağı süt

1 Yemek kaşığı margarin

Sıvı yağ, tuz, karabiber

Köftenin yapılışı: Bulgurun üzerine 1,5 su bardağı sıcak su döküp, üstüne bir kapak kapatın. Bulgur suyu iyice çekene dek bekletin. Tüm köfte malzemesini bulgura ilave edip iyice yoğurun. Köfte harcından büyükçe parçalar koparıp, elinizi sık sık ıslatarak yuvarlak yassı köfteler hazırlayın. Köfteleri kızdırılmış yağda kızartın.

Patates püresinin yapılışı: Haşlanmış patateslerin kabuklarını soyup rendeleyin. Pırasayı temizleyip yıkadıktan sonra ince ince doğrayın. Margarini sıvı yağ ile birlikte eritin. Pırasayı margarine ilave edip kavurun. Patates rendesini, sütü, tuzu, karabiberi koyup karıştırın. Patates sütü çekene dek karıştıra karıştıra pişirin.

Not: Patatesli aya köftesinin tarifini Sahrap Soysal’ın kitabından aldım.

Yorumlar

bırtutamkekik dedi ki…
akşam için güzel bir alternatif::)
ellerinize sağlık...
sevgilerimle...
Gülcan dedi ki…
HARİKA TABAĞI ALIP KAÇIYORUM SEVGİLER.
CANIM HER TARİFİN AYRI GÜZEL.
ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYORLAR.
ELLERİNE SAĞLIK
SEVGİLER CANIM:)
Unknown dedi ki…
Aya köftesini hiç yapmadım en kısa zamanda kesinlikle yapmalıyım.
Yanında püreyle yemede yanında yat olmuş.
Ellerine sağlık canım
durutarifler dedi ki…
Küçücük Olmak Gerekmiş Bayram Güzel Geçsin Diye.. Biraz Şeker, Biraz Sevgi Gönderiyorum Sana. Kalbin Kocaman, İçindeki Çocuk Küçücük Kalsın Diye..İyi BAYRAMLAR
Unknown dedi ki…
patateslı püre duydum ama pırasalısını ılk defa duyuyorum ellerınıze saglık :)