Fırında Brokolili Makarna -Kremalı Salamlı Makarna-Ispanaklı Makarna

Fırında brokolili makarnanın tarifini Elma Şekerinden http://elmasekeri.blogspot.com/ aldım. Malzemelerinde bazı değişiklikler yaptığım brokolili makarnanın farklı bir lezzeti var. Kremalı salamlı makarnayı salamsız da pişirebilirsiniz, salam koymadan da güzel oluyor. Artmış makarnayı değerlendirmek için uydurduğum ıspanaklı makarna çok beğenilmişti.

Fırında Brokolili Makarna


Yarım paket ( 250gr. ) makarna
250gr. Brokoli
Yarım su bardağı bezelye
1 Yemek kaşığı tereyağı
Sosu için:
200ml. Krema
1 Yumurta
Tuz, karabiber
Üzeri için:
100gr. Kaşar peyniri rendesi
Yapılışı: Kremayı, yumurtayı, tuzu, karabiberi birlikte çırpın. Makarnayı haşlayıp süzün. Brokoliyi de haşlayıp süzün. Tereyağını eritin. Makarnayı, brokoliyi, bezelyeyi, tuzu tereyağına ekleyip makarnayı yağlayın. Makarnalı karışımı yağlanmış tepsiye alın. Makarnanın üstüne, kremalı sosu dökün. Brokolili makarnanın üzerine kaşar peyniri rendesini serpip, fırında üstü kızarana dek pişirin.

Kremalı Salamlı Makarna



1 Paket sebzeli makarna ( 250gr. )
Yarım su bardağı mısır
100gr. Salam
200gr. Kaşar peyniri
200ml. Krema
1 Pırasa, dereotu
Sıvı yağ
Karabiber, tuz
Yapılışı: İncecik halka halka kesilmiş pırasayı, sıvı yağında kavurun. Şerit kesilmiş salamı da ekleyip soteleyin. Mısırı, dereotunu, kremayı ilave edip biraz daha pişirin. Haşlanmış makarna, kaşar peyniri rendesi, karabiber ve tuzu ekleyin. Kaşar peyniri eriyene kadar pişirin.

Ispanaklı Makarna


4-5 Kök ıspanak
2-3 Yemek kaşığı sıvı yağ
2-3 Yemek kaşığı krema
3 Diş sarımsak
Biraz beyaz peynir
1 Soğan
Karabiber, tuz
Makarna
Yapılışı: Piyazlık kesilmiş soğanı, 2-3 yemek kaşığı sıvı yağında kavurun. İnce kesilmiş sarımsakları ekleyip kavurun. Ispanakları irice kesip, yıkayın, iyice suyunu sıkın ve soğana ilave edin. Ispanakları sulandırmadan soteleyin. Ufalanmış beyaz peyniri, kremayı, tuzu, karabiberi koyup peynirler eriyene değin karıştırın. Ispanaklı karışıma haşlanmış makarnayı ekleyin ve biraz daha pişirin. Ispanaklı makarnayı, sıcak servis yapın.

Yorumlar

NİLBUTİK PASTA dedi ki…
hepside çok nefis olmuş.ellerine sağlık canım.sevgilerimi bırakıyorum
Unknown dedi ki…
ELLERİNE SAĞLIK CANIM AFİYET BAL ŞEKER OLSUN SİZLERE...
Adsız dedi ki…
Arminacığım,makarnalar çok farklı ve güzel ılmuşlar .ıspanaklı makarnayı arasıra bende yapıyorum,soğan koymadan fırında yapıyorum.Ispanaklı börek gibi oluyor,ellerine sağlık,sevgilerimle...
Ellerine sağlık canım.her bir tarif harika.makarnaya zaten bayılırım:-)afiyet olsun.sevgilerimle...
Sevde dedi ki…
;Oyyy marifetli ablam benim ya. kremalı salamlı makarnaya bayıldım, üşenmeyip çıksam bu yağmurda, salam alıp yapmardım hemencecik :)
akasyakokusu dedi ki…
oyyy..dayanamam..burda makarna showw var...
hepsinden aldım canım..
çocuklar içinde özellikle sevmedikleri sebzeyle değişik bir sunum olurdu..
eline sağlık..
NzlGl dedi ki…
Arminacığım öncelikle maşaallah diyorum sana
vallahi artık 3'er 3'er tarif veriyorsun.
Ellerin dert görmesin
çok öptüm canım
sihirlirloklava dedi ki…
ellerine sağlık.özellikle kremalı salamlıyı deneyeceğim...karnım bile acıktı şimdi yazarken.sevgiler canım
made in funda dedi ki…
mmm ellerine sağlık canım.nefis olmuş hepsi.
tasarım mekani dedi ki…
denemeye deger bir tarif... ben zaten yesili seviyorum yani sebze.. paylasim icin tskler canim.. medinem
keskinli dedi ki…
cesit cesit makarna gelde sec nasil secersen ellerine saglik sevgiler hayirli cumalar
durutarifler dedi ki…
Hepsi de tam benlik lezzetler. Ellerine sağlıkkk.
Görüntülerde muhteşem.
elay dedi ki…
SELAMLAR CANIM.DAHA ÖNCE UĞRAYAMADIM,KUSURA BAKMAYIN.EŞİM HASTANEDE YATIYOR.CANIM SIKILDIĞI İÇİN BİLGİSAYAR BAŞINA BİLE OTURMAK İSTEMİYORUM.PAZARTESİ ÇIKACAK DİYE UMUYORUZ AMA BAKALIM.GÜZEL BİR PAZAR GÜNÜ SENİN OLSUN CANIM.A.E.O.