Çikolatalı Kek-Elmalı Kek-Fındıklı Fıstıklı Kek

Çikolatalı Kek


250gr. Margarin (yumuşak)
250gr. Pudra şekeri
3 Su bardağı un
6 Yumurta
1 Kabartma tozu
1 Vanilya
1 Su bardağı damla çikolata
Üzeri için:
1 Paket çikolata sosu
2,5 Süt
Yapılışı: Margarinle pudra şekerini krema kıvamına gelene dek birlikte çırpın. Yumurtaların aklarını ve sarılarını ayırın. Yumurta sarılarını margarinle iyice karıştırın. Unu, kabartma tozunu, vanilyayı da ilave edin. Yumurta aklarını bir tutam tuzla çırparak, katı kar haline getirin. Yumurta karını yavaş yavaş bir kaşık yardımıyla hamura yedirin. İçine çikolatayı da katıp karıştırın. Çikolatalı kek hamurunu kalıba dökün ve fırında pişirin. Çikolatalı sosunu sütle pişirip, çikolatalı kekin üzerine dökün. Üzerini hindistan cevizi rendesi, yeşil fıstık, fındık ve portakal kabuğu reçeliyle süsleyin.

Elmalı Kek


2 Su bardağı şeker
3 Yumurta
Yarım portakal kabuğu rendesi
Yarım limon kabuğu rendesi
1 Su bardağı yoğurt
Yarım su bardağı eritilmiş margarin
1 Silme çay kaşığı tuz
1 Vanilya
1 Kabartma tozu
3,5 Su bardağı un
2 Avuç kuru üzüm
3 Elma, tarçın
Çilek reçeli
Hindistan cevizi rendesi
Yapılışı: Elmaları soyun ve ikiye kesin. Elmaların çekirdekli yerlerini temizleyip, limonlu suya koyun. Kuru üzümleri ılık suda bir süre bekletin. Şekerle yumurtayı birlikte çırpın. Limon kabuğu rendesi, portakal kabuğu rendesi, margarin, kuru üzüm ve yoğurdu ekleyip karıştırın. Kabartma tozunu, vanilyayı, unu ilave edin. Yağlanmış kalıba kek hamurunu dökün. Elmaların üzerlerine derince çizikler atın. Kek hamurunun üzerine elmaları dizin ve elmalara tarçın serpin. Elmalı keki fırında pişirin. Elmalı kek soğuyunca, kekin üzerine çilek reçeli sürün ve hindistan cevizi rendesi serpin.

Fındıklı Fıstıklı Kek


Yarım su bardağı toz yeşil fıstık
Yarım su bardağı iri dövülmüş fındık
1,5 Su bardağı şeker
4 Yumurta
1 Su bardağı sıvı yağ
1 Su bardağı yoğurt
1 Kabartma tozu
Aldığı kadar un
2 Vanilya
Hindistan cevizi rendesi
Çilek reçeliYapılışı: Şekeri, yumurtaları, sıvı yağı, yoğurdu çırpma kabına alın ve mikserle hepsini birlikte çırpın. Unu, vanilyaları, kabartma tozunu ilave edip karıştırın. Kavrulmuş fındığı ve Antep fıstığını da içine, karıştırdıktan sonra yağlanmış unlanmış kek kalıbına dökün. Fındıklı fıstıklı keki fırında pişirin. Kekin üstüne reçel sürüp, hindistan cevizi rendesi serpin.

Yorumlar

makhina dedi ki…
canım gece gece acıktım :)hepsi de süper olmuş ellerine sağlık.sabah ilk iş kek yapılacak galiba:)hayırlı geceler
durutarifler dedi ki…
Görüntü muhteşemmm. Ellerinize sağlık. Reçel sürüp hindistan cevizi dökmeyi bende deneyeceğim. Süper bir fikir.
Sevgiler
tasarım mekani dedi ki…
Ellerinize saglik... Sunum olarak guzel hazirlamissiniz. Paylasim icin tskler. Medinem.
Öznur dedi ki…
HEPSİDE BİRBİRİNDEN GÜZEL GÖZÜKÜYOR. ELLERİNE SAĞLIK.
akasyakokusu dedi ki…
AYY AYY :))
CANIM BENİM NUNU'CUMUN KULAKLARI ÇINLASIN O GELDİ HEMEN AKLIMA..
KEK SHOW YAPMIŞSIN SENDE..
EHH HEPSİNDEN BİRER DİLİM ALIYORUM BENDE.
HER İÇİN ÇOK TŞKLER GÜZELİM HAKKINI ÖDEYEMEM HERŞEY GÖNLÜNCE OLSUN .AMİN.
Sevde dedi ki…
Benşm marifetli ablam nerler nelerede yapmış süpersin ablacım...
Ellerine sağlık...
SEni çok öpüyorum...
Unknown dedi ki…
BENCE HARİKA BİR KEK ENFES GÖRÜNÜYOR CANIM ELLERİNE SAĞLIK...
Arminacığım tam bir şölen olmuş canım.hepsi harika ama ilk kek de kaldı gözüm.çok şık olmuşlar.afiyet olsun canım.sevgilerimle....
Damak Tadı dedi ki…
Bayıldım ben bu keklere..Tablo gibi olmuşlar maşallah..Ellerine sağlık tatlım..


Sevgiler..
NuR dedi ki…
Müthişler, çok güzel tarifler, ellerine sağlık, afiyet olsun. Elmalı kek çok sık yaptığım bir kek, çok hafif vede bayatlamayan bir kek,
Sevgiyle kal
TAZE NANE dedi ki…
Bu ne güzellik böyle.
Bayıldım.
Hepsi birbirinden güzel.
Sevgiler.
made in funda dedi ki…
çükolatalı kekine de elmelısına da bayıldım bittim.harikasın canım yaaa.ellerine sağlık...
Unknown dedi ki…
Üç nefiss lezzet birarada gözlerimi alamadım.
ellerine sağlık canım öyle güzel görünüyorlarki

öpüyorum.
Unknown dedi ki…
Üç nefiss lezzet birarada gözlerimi alamadım.
ellerine sağlık canım öyle güzel görünüyorlarki

öpüyorum.
sihirlirloklava dedi ki…
hangisinden alsam karar veremedim..hepside harika görünüyor.ellerine sağlık...
eldivenlerim dedi ki…
ya bunların hepsi birbirinden harika, enfes gözüküyorlar, ellerine sağlık arkadaşım......
elay dedi ki…
s.a.
canım ya bu ne güzel bir görüntü böyle.eminim tadı da en az görüntüsü kadar güzeldir.ellerine emeğine sağlık.a.e.o.
Adsız dedi ki…
s.a.güzel kardeşim çok hamaratsın ben bir çeşidi zor yaparken sen üç tane birden yapıyorsun maşaallah,ellerine sağlık,sevgilerimle...
ahsapboyaci dedi ki…
arkadaşım ellerine sağlık süpeeer görünüyoır hayırlı akşamler
elay dedi ki…
hayırlı geceler canım.mevlid kandiliniz mübarek olsun.Rabbim geceyi hakkıyla eda edenlerden olmamızı nasip etsin inşallah.a.e.o.
MELTEM dedi ki…
çok hoş görünüyor.ellerinize sağlık....sevgilerimle..