Fıstıklı Kadayıf

Birçok kadayıf tarifi denememe rağmen, istediğim sonucu bir türlü elde edemiyordum. Bu yüzden uzun zamandır kadayıf tatlısı yapmıyordum. Kardeşim bir arkadaşında yiyip, çok beğendiği kadayıfın tarifini almış. Ben de cesaret edip, uzun bir aradan sonra kadayıf tatlısını pişirdim. Tarifte tatlının arasına ne konulduğu yazmıyordu, arasına 1 su bardağı antep fıstığı koydum. Değişiklik olsun diye üst katına da 1 su bardağı fıstık koydum. Şerbetinde 5 su bardağı su vardı, 4,5 su bardağı koydum. Fıstıklı kadayıfımın tadı harika oldu.



500gr. Kadayıf
2 Su bardağı Toz Antep fıstığı
200gr. Margarin
Şerbeti için:
4 Su bardağı şeker
4,5 Su bardağı su
Yapılışı: Fıstıklı kadayıfın şerbetini hazırlamak için, şerbet malzemelerini karıştırıp kaynatın. Kadayıfları tel tel ayırıp, erimiş margarinle karıştırın. Kadayıfın yarısını yağlanmış tepsiye yayın. Üzerine başka bir tepsiyle iyice bastırın. Tepsideki kadayıfın üzerine 1 su bardağı antep fıstığı serpin. Kalan kadayıfa 1 su bardağı yeşil fıstığı karıştırın. Fıstık karıştırdığınız kadayıfı da tepsiye yayın ve tepsiyle bastırın. Fıstıklı kadayıfı fırında, üzeri kızarana kadar pişirin. Sıcak kadayıfa, soğuk şerbetini verin. Kadayıf şerbetini iyice çekince, bir kaç saat sonra veya 1 gün sonra servis yapın.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
ELLERİNE SAĞLIK GÖRÜNTÜSÜ BİLE MİS GİBİ BAYILIRIM KADAYIFA
Unknown dedi ki…
Eşim çok sever kadayıf tatlısını,nasılda güzel görünüyor.ben şerbetleme konusunda beceriksizim
böyle tatlılarıda görünce yine cesaretleniyorum.

ellerine sağlık canım

bu arada karnıbahar köftesini yaptım.daha önce hep kızartmasını yapardım çok beğendik .

ellerine sağlık

öpüyorum.
akasyakokusu dedi ki…
Sanırım ilk tadan benim..
Hemen elimi çabuk tutayım eline sağlık canım..
şirinem dedi ki…
selam annem yapmıştı bir kez gerçekten çok lezzetli oluyor ama antep yerine bol ceviz koymuştu böylede süper gözüküyor valla ellerinize sağlık
MUTFAKISTAN dedi ki…
oooo nasil guzel gorunuyor,ellerine saglik canim,sevgiler
made in funda dedi ki…
fıstıklı inanılmaz olmuştur eminim..ellerine sağlık..
emine dedi ki…
offf hem kadayıf hem de fıstıklı ay bayılırım eline sağlık canım
Adsız dedi ki…
selam canım..uğramışsın sağol..kadayıfı şimdi olsa yerdim yani...eline sağlık..ben yapsam bir gün bekleyemem ama:))
Unknown dedi ki…
yine ben:))
köftenin üzerinede süper olur valla...
ay sabah sabah..
günüm mutfakta geçecek biraz daha kalırsam.hadi gittim benn
hdidem95 dedi ki…
oyoyyoyy fıstık cenneti olmuş nefis förünüyor uzanıp alasım geldi ellerine sağlık canım sevgiler
NzlGl dedi ki…
Arminacığım
yine zoru başarmışsın harika görünüyor ellerine sağlık canım
Hayatının daima tatlı geçmesi dileğiyle
sevgiler
makhina dedi ki…
selam canım harika görünüyor ellerine sağlık hayırlı akşamlar dilerim sevgiler
elay dedi ki…
s.a.
hayırlı geceler canım.elleirne sağlık.kremalı pasta,kurabiye, başka tatlılar sevmem ama şerbetli tatlılara da hayır diyemem.zayıfım onlara karşı.nefis görünüyor,ellerine,emeğine sağlık.a.e.o.
Adsız dedi ki…
canım benım nefıs gorunuyor ellerıne saglık sevgıler..
dantelistan dedi ki…
geçenlerde derya baykalın proğramında muhallebili kadayıf tarifi verdiler denemek için kadayıf aldım ama krem şantide gerekiyormuş evde yoktu bende yapmadım bekletiyordum vallahi senin tarif daha kolayıma geldi bunu yarın ilk işim yapacağım teşekkürler iyi eceler
keskinli dedi ki…
görüntüsü bile yeter ellerine saglik canim sevgiler
Adsız dedi ki…
çOK HARİKA GÖRÜNÜYOR.Afiyet olsun.


Akcahan
made in funda dedi ki…
canım senin karnabahar tariflerinden birini denedim.sayfamda şimdi..tekrar teşekkürler...sevgiler...
Sevde dedi ki…
Enfes ya...
Arkadaşım kadayıifin acayip iştah açıcı duruyor :)
Sevgilerle
TAZE NANE dedi ki…
Çok harika ya.
Ne güzel görünüyor öyle.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler.