Kıymalı Bişi

Cuma günü annem bişi yapmam için fırından ekmek hamuru almış. Ben de hamurun birazını kıymalı bişi, birazını peynirli bişi, birazını sade bişi yaptım.




Ekmek hamurundan parçalar kopardım ve yağlanmış tezgahın üzerinde elle biraz açıp, hamurların kabarmalarını bekledim. Hamurlar kabarırken, küçük küp kestiğim soğanı biraz sıvı yağında kavurdum. Kıymayı ekleyip, kıyma suyunu çekene dek kavurdum. İnce kesilmiş maydanozu, karabiberi, tuzu koyup ocaktan aldım. Kıymalı bişinin harcı soğurken ince kesilmiş maydanozu ve peyniri karıştırarak peynirli bişinin harcını hazırladım. Hamurların bazılarına kıymalı harçtan, bazılarına peynirli harçtan koydum. Kıymalı bişileri ve peynirli bişileri sıvı yağında kızarttım. Sade bişileri ise içlerine bir şey koymadan, yüksek ateşte kızgın sıvı yağında kızarttım. Bişileri çayla birlikte sıcak sıcak servis yaptım.

Yorumlar

Lezzet Gemisi dedi ki…
MMMMM.... NEFİS GÖRÜNÜYOR. ELLERİNE SAĞLIK ŞEKERCİM. KOKUSUNU DUYAR GİBİ OLDUM. GÜZEL BİR HAFTAYA BAŞLAMAN DİLEKLERİMLE, SEVGİLER...
makhina dedi ki…
sıcak bir çayla ne güzel olur :)ellerine sağlık.güzel bir hafta dilerim.sevgiler
hdidem95 dedi ki…
ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor sevgiler
Arminacığım nefisler.......eline sağlık şeker.sevgilerimle...
NuR dedi ki…
Canım sadesine bile bayılırım, çayın yanında ohhh ne keyif. Allah sağlıkla yenen yemekler nasibetsin. Ellerine sağlık
Sevgiyle kal
TAZE NANE dedi ki…
Çok lezzetli görünüyor.
Ellerine sağlık.
serinmavi dedi ki…
Eline sağlık canım,nefis görünüyor, Selamlar.....
keskinli dedi ki…
canim selam
öncelikle güzel dileklerin icin cok tessekkür ederim sükür daha iyim ...

vallahi tr deki olanaklari bazen cok kiskaniyorum oh al hamuru yap yap ye ellerine saglik sevgiler
Disalce dedi ki…
ekmek hamurunu bende çok kullanıyorum...

ellerine sağlık..nefis görünüyor....
kelebeklisaniyeler dedi ki…
canim ellerine saglik,çok guzel gorunuyorlar,çayla harika olur...yani iki tane aliyorum,sevgiler canim
bizim evde çok sevilen lezzetlerden biridir.özellikle kahvaltıda, çayla nefis olur.çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.
Unknown dedi ki…
günaydın canım.
ellerine sağlık olsun
sevgiyle kal
Adsız dedi ki…
slm. canım iyi günler beğendiğim blogspotcu arkadaşlarımı ekledim sizinde ellerinize sağlık herşey çok güzel sevgilerimle..