Uskumru Pilavı ve sobe


Uskumru balığı
Pilavı için:
1 Yemek kaşığı dolmalık fıstık
1 küçük Soğan küçük küp kesilmiş
5 Mantar haşlanmış dilimlenmiş
Maydanoz ince kesilmiş
1 Yemek kaşığı limon suyu
2 Çay bardağı pirinç
1 Çay kaşığı şeker
Kırmızı toz biber, yenibahar
Tuz, karabiber, pul biber
Sıvı yağ
Yapılışı: Pirinci yıkayıp, ılık suda bekletin. Biraz sıvı yağında dolmalık fıstığı az kavurun. Soğanı ekleyip, soğanı da kavurun. Yıkanmış pirinci, az tuzu, 1 çay kaşığı şekeri, 1 yemek kaşığı limon suyunu ilave edip pirinci kavurun. Kavurduğunuz pirince baharatları, mantarı, maydanozu, tuzu ekleyin ve karıştırın. Yeterince sıcak su koyup, pilavı pişirin. Pilavı demlendirip, ılınana değin bekletin. Uskumruların başlarını ve içlerini temizleyin. Balıkların ortalarını tamamen yarıp, kılçıklarını çıkarıp yıkayın. Yağlanmış tepsiye uskumru balıklarını dizin. Uskumruların üzerlerine bolca pilavdan koyun. Tepsinin üstüne yağlı kâğıt kapatın. Yağlı kâğıdın, birkaç yerinden bıçakla hafifçe delin. Uskumru pilavını fırında pişirin. Limonla birlikte, sıcak servis yapın.

Gelelim sobemize….
Nazlı ablam http://snmzmutfak88.blogspot.com/ beni sobelemiş:

Yaptığım 4 iş:
Gribim
Hiçbir şey yapamıyorum
İyileşmeye çalışıyorum
Kendimi biraz iyi hissettiğimde blogumla ilgileniyorum.
Defalarca izleyebileceğim 4 film:
6. His
Mesajınız Var
Sen Uyurken
Kemal Sunal Filmleri
Yaşadığım 4 yer:
Yaşadığım tek yer İstanbul.
İzlediğim 4 televizyon programı:
Benim Annem Bir Melek
Ghost Whisperer
Avrupa Yakası
Heroes
Tatil için gittiğim 4 yer:
-
En sevdiğim 4 yemek:
İçli Köfte
Karnıyarık
Yaprak Sarma
Balık
Hemen şimdi olmak istediğim 4 yer:
Mekke
Medine
İrlanda
İsviçre
Bir yağmur damlası olsaydım düşmek isteyeceğim 4 yer:
Kurak toprakların üzerine düşmek isterdim.
Sobelemek istediğim 4 kişi:
Sevgili Meliha http://meliha-canmoullarm.blogspot.com/
Sevgili Mine http://mutfaktabenvarim.blogspot.com/
Sevgili Candan http://kzmveben.blogspot.com/
Sevgili Eldivenlerim http://eldivenlerim.blogspot.com/
Arkadaşlar sıra sizde…

Yorumlar

NzlGl dedi ki…
Teşekkürler arminacığım sobemi cevapladığın için.
Belki bir gün Mekke'de beraber oluruz (inşallah)kimbilir:)
Uskumru pilavın yine çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

Bu arada hastasın sanıyorum Çok geçmiş olsun canım kendine dikkat et
kocaman sevgiler
geçmiş olsun canım.yemeğin çok değişik.çok leziz görünüyor.ellerine sağlık.sevgilerimle...
MUTFAKISTAN dedi ki…
degisik bir pilav cok lezzetli olmali,ellerine saglik canim ,sevgiler
Unknown dedi ki…
Canım çok geçmiş olsun acil şifalar diliyorum.
pilavın tadını çok merak ettim.yakın zamanda denemek istiyorum.

ellerine sağlık canım

bende seni mimlemiştim

büyük bir zevklede senin sobeni cevaplayacağım.
öpüyorum.
makhina dedi ki…
pilav çok leziz grünüyor canım ellerine sağlık sobe evapları da çok hoş :)güzel bir hafta dilerim sevgiler
Unknown dedi ki…
CANIM ELLERİNE SAĞLIK ÖNCELİKLE VE MİM İÇİNDE ÇOOOOOOOOOOOOOOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VALLAHİ ÇOK HOŞUMA GİDİYOR BU MİM BENİM VE BENİ KİMLER MİMLEYECEK DİYE MERAKDA AYRI GÜZEL MİNE VE SANA AYRICA ÇOK TEŞEKKÜRLER ÇOK SEVİYORUM SİZLERİ SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM.
ahsapboyaci dedi ki…
arkadaşım ellerine sağlık hiç denemedim ben bu tarifi.
hayırlı gecelr arkadaşım
emine dedi ki…
çok geçmiş olsun canım inşallah çabuk atlatırsın mimini cevapladım çok teşekkür ederim pilavda çok değişik deniycem mutlaka güzel görünüyor ellerine sağlık iyi geceler allah şifa versin canım
Damak Tadı dedi ki…
Çok değişik ve tatmadığım bir pilav..Ellerine sağlık Armina'cığım..Bol limonlu eminim nefis olmuştur..


Sevgilerle..
Sevde dedi ki…
Merhabalar uskumru pilav çok lezzetli ve farklı görünüyor ellerinize sağlık...
Bu arada sobe ye cevap olarak bulnmak istediğiniz 4 yerden biri isviçre olduğunu yazmışsınız, mutlaka tavsiye ederim özelikle de kışın kayak için müthiş bir yer...:)
Sevgilerle
GELİNCİK MUTFAK dedi ki…
ben her ne kadar değişik pilavlar yapmak istesemde evdekiler yemiyor.
senin pilavında çok güzel görünüyor.. ellerine sağlık..
GELİNCİK MUTFAK dedi ki…
ben her ne kadar değişik pilavlar yapmak istesemde evdekiler yemiyor.
senin pilavında çok güzel görünüyor.. ellerine sağlık..
eldivenlerim dedi ki…
geçmiş olsun arkadaşım, pilavda değişikmiş, enfes gözküyor, ellerine sağlık, bu arada mim içinde tşkler;) cevaplıcam;)
neşeli haftalar.....
made in funda dedi ki…
pilav muhteşem olmuş.ellerine sağlık canım.
Adsız dedi ki…
degısık cok lezız gorunuyor ellerıne saglık canım sevgıler...
Adsız dedi ki…
öncelikle geçmiş olsun...pilav çok gü
zel görünüyor.eline sağlık canım sevgiler
Adsız dedi ki…
Nefis gorunuyor,eline saglik....mimini zevkle okudum,sevgiler..
leyya dedi ki…
mmm hiç yemediğim bir lezzet bu.bir an evvel yemem gerektiğini düşünüyorum))eline sağlık arkadaşım
akçahan dedi ki…
Hoş ve değişik, ellerine sağlık Armina!
Lezzet Gemisi dedi ki…
çok değişik bir tarif olmuş. lezzetli olduğu duruşundan belli. ellerine sağlık canım. sevgiler...
birsence dedi ki…
sitenizi gezdim gerçekten herşeyi çok beğendim..ellerinize kollarınıza sağlık...bu arada süslemelerde kullandığınız havucu kesmek için ne kullandınız ???
Unknown dedi ki…
tarif çok değişik.ilk kez görüyorum.paylaşımın için teşekkürler canım.sevgiler
Adsız dedi ki…
Bu bir duyurudur :eger daha önce yolladıysam kusura bakma arkadaşım ne kadar cok duyurulursa o kadar cok katılım olacaktır şimdiden bu duyurumu yayınladıgın için tşk ederim

MERHABALAR CANIM ;ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 4 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 7 MART 2009 SAAT 14:30 DA İ ÜSKÜDARDA YÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZİ (ADRES:Ahmediye Meydanı (Katlı Otopark Yanı) Üsküdar / İstanbul )‘DA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ
SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL