Kıymalı Börek-Patatesli Gül Böreği-Yoğurtlu Börek ve Galeta Unlu Sigara Böreği

Kıymalı Börek


1kg. Yufka
Harcı için:
300gr. Kıyma
3 Orta boy soğan
Maydanoz
Karabiber, tuz
Sıvı yağ
Sosu için:
1,5 Su bardağı süt
Yarım çay bardağı sıvı yağ
3 Yumurta (1 sarısı ayrılmış)
Yapılışı: Küçük küp kesilmiş soğanları biraz sıvı yağında kavurun. Kıymayı ekleyip, kıyma suyunu çekene dek kavurun. İnce kesilmiş maydanozu, karabiberi, tuzu ilave edip ocaktan alın. Başka bir kapta sos malzemelerini karıştırın. Yufkaları iri parçalara kesin. Yağlanmış tepsiye yufkaların yarısını, aralarına sütlü sosundan sürerek koyun. Üzerine kıymalı harcı yayın. Üstüne kalan yufkaları aralarına sostan sürerek koyun. Kalan sütlü sosu üzerine sürün. 1 Yumurta sarısı sürüp, çörekotu serpin. Kıymalı böreği fırında pişirin.


Patatesli Gül Böreği


2 Yufka
Harcı için:
3 Orta boy patates rendelenmiş
1 Yeşil biber küçük küp kesilmiş
1 Kırmızı biber küçük küp kesilmiş
1 Soğan rendelenmiş
Maydanoz ince kesilmiş
Tuz, karabiber, pul biber
Kırmızı toz biber
Biraz sıvı yağ
Sosu için:
1 Yumurta
1Yumurta akı
Yarım çay bardağı su
Biraz sıvı yağ
Yapılışı: Harç malzemesinin hepsini çiğden karıştırın. Sos malzemelerini de ayrı bir kapta karıştırın. Yufkaları dörde kesin. Üzerlerine bolca sosundan sürün ve harcından koyun. Gül böreği şeklinde sarıp, tepsiye dizin. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, çörekotu serpin. Patatesli gül böreğini fırında pişirip, sıcak servis yapın.

Yoğurtlu Börek



3 Yufka
Harcı için:
2 Su bardağı yoğurt
1 Su bardağı süt
1 Çay bardağı sıvı yağ
3 Yumurta
Tuz
Yapılışı: Bütün malzemeleri çırpın. Teflon tencere veya teflon tavayı (ben teflon tencere kullandım) yağlayın. Yufkaları tencereye her katına yoğurtlu karışımdan sürerek döşeyin. En üst katına yufka koyun. Üzerine kapağını kapatıp en kısık ateşte ocakta pişirin. Sonra da ters çevirip diğer tarafını pişirin.
Not: Yoğurtlu böreğin ikinci yüzünü pişirmeden önce tencerenin yağlanması gerekiyor.

Galeta unlu Sigara Böreği



Peynirli sigara böreğini, çırpılmış yumurtaya ve galeta ununa bulayın. Sigara böreğini sıvı yağında kızartıp, kâğıt havluda fazla yağını çektirin. Fazla yağı alınmış galeta unlu sigara böreğini, sıcak veya soğuk olarak servis yapın.


Sigara Böreği

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Döktürmüşsün yine böğrekler çok nefiss görünüyor.hele kıymalıya bayılırım.
sigara böğreğinide oğluma alıyorum.
hepsi çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık
öpüyorum.
eldivenlerim dedi ki…
kıymalı başta olmak üzere hepsi birbirinden enfesler, döktürmüşsün yine arkadaşım, ellerine sağlık,
neşeli haftalar....
makhina dedi ki…
selam canım tam börek ziyafetine gelmişim ne şanslıyım :)hepsinden birer tane alayım :)ellerine sağlık canım hayırlı akşamlar dilerim
made in funda dedi ki…
börekler çayla ne güzel gider.ellerine sağlık canım..
Unknown dedi ki…
ÇEŞİT ÇEŞİT BÖREK HANGİSİNİ YİYECEĞİMİ ŞAŞIRDIM GALETA UNUNLA NE ZAMANDIR BENDE POĞÇA DENEMEK İSTİYORUM AMA YA OLMAZSA YE EVDE KİMSE YEMZSE ENDİŞESİNDEN BİR TÜRLÜ GİRİŞEMEDİM BEN BU GALETA UNUNA DENİYCEM AMA MUTLAKA ELLERİNE SAĞLIK HEPSİDE ENFES GÖZÜKÜYORLAR
Unknown dedi ki…
ÇEŞİT ÇEŞİT BÖREK HANGİSİNİ YİYECEĞİMİ ŞAŞIRDIM GALETA UNUNLA NE ZAMANDIR BENDE POĞÇA DENEMEK İSTİYORUM AMA YA OLMAZSA YE EVDE KİMSE YEMZSE ENDİŞESİNDEN BİR TÜRLÜ GİRİŞEMEDİM BEN BU GALETA UNUNA DENİYCEM AMA MUTLAKA ELLERİNE SAĞLIK HEPSİDE ENFES GÖZÜKÜYORLAR
elay dedi ki…
s.a.
hayırlı geceler canım.yam bizim evin halkı için hazırlanmış sanki.patatesli,kıymalı,peynirli,seç seç al.ellerine sağlık.hepsi de nefis görünüyorlar.a.e.o.
MUTFAKISTAN dedi ki…
borekler birbirinden nefis gorunuyor,elinize saglik sevgiler
akasyakokusu dedi ki…
Vavvv:) be yaa..
börek show olmuş burdaa.
ne diyim şimdi beenn:)) soğumadan hepsinden birer dilim alayım canım..
eline emeğine sağlık..
Adsız dedi ki…
AYNI GÜN AYNI BÖREKLERDEN PİŞİRMİŞİZ ...ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİYLE KAL
Damak Tadı dedi ki…
Böreklerden derlemeler gibi olmuş canım..Hepside birbirinden nefisler..Ellerine sağlık.


Sevgiler..
dantel81 dedi ki…
ellerine sağlık canım hepsi birbirinden güzeller,canım çekti valla:))
Lezzet Gemisi dedi ki…
BİRBİRİNDEN ENFESS ÇEŞİT ÇEŞİT BÖREKLEERRRR.... BENİM FAVORİM KIYMALI... ALDIM BİR DİLİM. ;) ELLERİNE SAĞLIK CANIM.
böreklerin hepside şahane.nefis görünüyorlar.ellerine sağlık.

Ümit ederiz ki bu mübarek gün, zor günler geçirdiğimiz; fakat gelecek adına umutla dolu olduğumuz şu dönemlerde yeniden bir uyanışa vesile olur. Aşure gününüz mübarek olsun..
Hayatımız okul dedi ki…
börekler çok güzel olmuş yapanların eline sağlık başarılr
NAZLICA dedi ki…
Hepsini bir arada görmek güzel oldu. Bu yoğurtlu böreği merak ettim iç malzemesiz mi oluyor. Pratik bir böreğe benziyor. Ellerine sağlık.