Kerevizin Faydaları ve Kerevizli Çorba

Vitaminler, mineral tuzlar ve diğer besleyici maddeler yönünden zengin bir bitki olan kereviz, kök ve yaprakları makbul bir sebze olarak bolca tüketilir. Kerevizin körpe yaprakları kurutulup ezilerek bazı yemeklere çeşni vermesi için katılır. İçerdiği minerallerden başka, % 2–3 oranında apiol adlı uçucu yağı içeren tohumları, öğütülüp kereviz tuzu olarak bazı yiyeceklere katılır. Tuzsuz rejimlerde sofra tuzu yerine kullanılır.

*Kereviz ağız kokusunu giderir, öksürüğü keser.
*Karaciğer şişliğini ve sarılığı gideren kereviz, Şeker ve prostat hastalarına da faydalıdır.
*Kereviz unutkanlığa karşı faydalıdır.
*Kereviz anne sütünü arttırır, bedeni güçlendirici toniktir.
*Sivilceleri azaltan kereviz, cilde tazelik ve parlaklık verir.
*Hipertansiyonu ve kolesterolü düşürür.
*Kereviz kolesterol içermez, yağ içermez. Bol lifli bir sebzedir.
*A ve B vitaminleri ile demir ve magnezyum gibi minerallerce zengindir. Böbrek kumunun ve taşlarının dökülmesine yardımcı olur.
*Kanı temizler, sinirleri sakinleştirir.
*Kereviz siyatik, romatizma, baş ağrıları, kan dolaşımı ve gut hastalığı için iyidir.
*Kerevizin yaprakları mideye çok faydalıdır. İç salgı bezlerini özellikle böbrek üstü bezlerini çalıştırır.
*Uyarıcıdır.
*İdrar söktürücüdür, içerdiği apiol adlı madde nedeniyle idrar yollarını da temizler.
*Gaz söktürücü olan kereviz, iştahı açar, sindirimi kolaylaştırır.
*Kerevizin yaprak ve saplarının, bol vitaminleri ve çeşitli madeni maddeleriyle çok faydalı olduğunu belirten uzmanlar, mideyi kuvvetlendirdiğini ve iştah açtığını bildiriyor

Kerevizli Çorba


3 Patates
3 Küçük boy kereviz
200ml. Krema
1,5–2 Yemek kaşığı tereyağı
Dereotu ince kesilmiş
Karabiber, tuz
Yapılışı: Kerevizleri ve patatesleri soyup yıkayın. Küçük küp kesip, biraz tuz ekleyin ve birlikte haşlayın. Sebzeleri süzdükten sonra ezin (hafifçe dirili bıraktım). Ezilmiş patates ve kereviz karışımını tencereye alın. İçine kremayı, tereyağını, haşladığınız patates ve kerevizin suyundan 2 su bardağını, yarım su bardağı suyu, karabiberi, ince kesilmiş dereotunu ekleyin. Kerevizli çorbayı bir taşım kaynatıp, tuzunu ilave edin ve ocaktan alın.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
selam canım ellerine sağlık,
mutlu ve huzurlu bir hafta sonu dilerim canım sevgiler....
Adsız dedi ki…
Yeni gelen her günün bir öncekinden güzel geçmesi dileği ile, mutlu yıllar.
Esra
made in funda dedi ki…
çok faydalı gerçekten.nefis .ellerine sağlık canım...
Unknown dedi ki…
Kerevizi çok severim.evde benden başka yiyen yok ama yinede sık yaparım.kokusuna bayılırım.
çorbasını hiç yapmadım.
verdiğin bilgiler içinde teşekkürler
ellerine sağlık canım
öpüyorum.
Unknown dedi ki…
BEN KEREVİZ YEMEĞİNE BAYILIRIM TERBİYELİ ETLİ SALÇALI FARKETMEZ YETERKİ KEREVİZ OLSUN AMA ÇORBASINI HİÇ DENEMEMİŞTİM MUTLAKA DENİYCEM ELLERİNE SAĞLIK CANIM
NzlGl dedi ki…
Sevgili Arminacığım
Bugün hem bilgi hem tarif vermişsin ikisi içinde çok teşekkür ederim ellerine sağlık çorbada nefis görünüyor. En kısa zamanda deneyeceğim.
sevgilerimle
akasyakokusu dedi ki…
canım benim kerevize bayılırım..eşimde evlendikten sonra yedi.kokusunu ilk aldığımda yeşilin kokusuna bayılırım.gel gelelim pişerken bile çocuklar burnunu tıkıyor..
zibidiler asıl sağlıklı yararlı şeyleri yemezler.
eline sağlık ablasının gülü çorban enfes olmuş.ben geneli köküyle yeşilini yemek kökünüde salata yaparım çorba hiç denemedim.
bir kase alayım kocaman sevgiler.
Nur dedi ki…
Canım ikigündür biraz rahatsızdım ugrayamadım, ailenle birlikte güzel ve bol kısmetli bir sene dilerim sana.
Kerevize gelince bu faydalı sebzenin birtek salatasını severim birde sebzeli corbasını yapmıştım ogluştan başka yiyen olmamıştı evde, ama böyle patatesli kremalısını denemedim kesinkes ilk fırsatta yapacagım canım teşekkür ederim. By by
makhina dedi ki…
selam canım kerevizi hiç yapmadım cesaret edemedim tadmaya sanırım ama bunu en kısa zamanda deneyeceğim ellerine sağlık canım hayırlı akşamlar sevgiler
NAZLICA dedi ki…
Vitamin deposu bir çorba olmuş,ellerine sağlık. Ben de salatasını sık yapıyorum.Sevgiler
Adsız dedi ki…
Selam ,Çorban çok güzel görünüyor heleki şu soğuk kış günlerinde tam şifa kaynağı.. Ellerine sağlık.. Mutlu seneler..
emine dedi ki…
bende cesaret edemiyorum bir türlü kerevize salatasını seviyoruz ama çorbasını denemedim hiç aslında böyle faydalı bir sebzeyi mutlaka kazandırmalıyız mutfaklarımıza kızım için çok az deniycem inşallah sever bu güzel ve sağlıklı tarif için teşekkürler canım ellerine sağlık
Unknown dedi ki…
selamm..kerevizi görünce geldim.
sık sık yaparım ama yemek olarak .çorbayı hiç denemedim.ilgimi çekti.azda olsa deneyeceğim.ellerine sağlık olsun.
iyi pazarlar.
Unknown dedi ki…
hmmm mis gibi corba
heryer don tutuyor:)
neguzel olurdu simdi sicacik bir corba
http://pektintin.blogspot.com/
Adsız dedi ki…
gercekten cok faydalı ellerıne saglık canım sevgıler..
şirinem dedi ki…
:)) bende bayılırım kerevize nasıl olursa olsun ama çorbasını denemedim bu arada tavuk ciğeride çok güzel oluyormuş :) ellerine sağlık canım
hdidem95 dedi ki…
ellerine sağlık canım pek besleyici bir çorba olmuş sevgiler
Adsız dedi ki…
Wonderful publish. I just found your web site and would like to say that I have certainly loved reading via your weblog posts. At any rate I am going to become subscribing to your feed and I really hope you write again soon.
Adsız dedi ki…
When I found this was like wow. Thank you for putting your effort in writing this tutorial.
korkekork dedi ki…
merhaba,
kerevizi hep, salata veya yemegini yapip yiyordum, corba tarifinizi en kisa zamanda deneyecegim. son derece istah acici goruluyor. sizin de benim blog'umdaki tariflere goz atmanizi dilerim. sevgiler ve lezzetli gunler
http://igattidispinoza.blogspot.com/