Kremalı Poğaça



3 Yumurta (2 sarısı üzerine)

1 Su bardağından 1 parmak eksik krema

1 Çay bardağı ılık süt

1 Çay bardağı sıvı yağ

1 Çay bardağı ılık su

1 Paket yaş maya

1 Kabartma tozu

2 Tatlı kaşığı şeker, tuz

Aldığı kadar un

Yapılışı: Mayayı, şekeri, sütü karıştırıp 15 dakika bekletin. Kremayı, yağı, ılık suyu, yumurtaları katıp karıştırın. Unu, tuzu, kabartma tozunu koyup ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurun. Hamuru kabarana kadar dinlendirin. Dinlenen hamurdan parçalar koparıp, içlerine istediğiniz malzemeyi koyun ve istediğiniz şekilleri verin (ben bazılarına sosis, bazılarına kaşar peyniri dilimleri, bazılarına beyaz peynir, bazılarına çemen koydum. Birkaç tanesini de sade bıraktım). Poğaçalara tepsi mayası verdirdikten sonra üzerlerine yumurta sarısı sürün. Kremalı poğaçaları fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.


Yorumlar

SEVALCE LEZZETLER dedi ki…
Mayalı poğaçayı kremalı yapmadım,ama denemek istiyorum.
Yumuşacık nefis bir poğaça olduğuna eminim.
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler...
mutfagabuyrun dedi ki…
kremalı poğaçayı merak ediyorum aslında canım.deneyecem insallah.çokta güzel görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.