Köfteli Pirinç Çorbası-Kabaklı Tavuk-Pazılı Bulgur Pilavı-Brokoli Kızartması

Köfteli Pirinç Çorbası


Yarım su bardağı pirinç
1 Yemek kaşığı salça
1 Yemek kaşığı margarin
Sıvı yağ, nane, tuz
Köftesi için:
300gr. Kıyma
1 Yumurta
Bir kaç dal maydanoz
Yeteri kadar ufalanmış bayat ekmek içi
Tuz, karabiber, pul biber
Kimyon, kişniş, az nane
Yapılışı: Köfte malzemelerini karıştırıp yoğurun. Küçük toplar yapıp, sıvı yağda kızartın. Margarini tencereye alıp eritin. Salçayı ekleyip kavurun. Pirinci, tuzu, yeterince suyu ilave edin. Kuru naneyi ekleyip (ben bol nane koyuyorum), pirinçler yarı pişmiş kıvama gelene kadar pişirin. Köfteleri ilave edin ve pirinçler yumuşayana dek pişirin.

Kabaklı Tavuk


Piyazlık kesilmiş soğanlarla şerit kesilmiş kırmızı biberleri sıvı yağında soteleyin. İri parçalanmış kemikli tavuk parçalarını ekleyip kavurun. Kabakları şerit kesip tavuğa ilave edip soteleyin. Acılı ve acısız karışık biber salçası, domates salçası, az elma sirkesi, karabiber ekleyip kavurmaya devam edin. Sarımsak çeşnisi, kekik, gerekirse tuz (sarımsak çeşnisi tuzlu oluyor) koyup biraz daha kavurun.
Not: Kabaklı tavuğa acı çok yakışıyor ve kabaklar dirili kalacak şekilde pişirin.

Pazılı Bulgur Pilavı


1 Demet pazı
1,5 Su bardağı bulgur (orta bulgur)
3 Orta boy soğan
3 Yeşil biber
1-2 Yemek kaşığı salça
Sıvı yağ, tuz
1 Su bardağı haşlanmış dilimlenmiş mantar
Yapılışı: İrice kesilmiş pazıyı haşlayıp sıkın. Soğanları ve biberleri yemeklik doğrayıp sıvı yağda birlikte kavurun. Salçayı ilave edip kavurun. Yıkanmış bulguru, tuzu ekleyip kavurun. Yeterince sıcak suyu koyup pilavı pişirin. Pilavı ocaktan alıp içine pazıyı ve mantarı karıştırıp demleyin.
Not: İsterseniz sizde benim yaptığım gibi pazılı bulgur pilavını biraz sulu olarak ocaktan alın. Demleme süresini kısa tutup hemen servis yapın. Tadı daha leziz oluyor.

Brokoli Kızartması


Yarım su bardağı maden suyu
1 Yumurta
Yeteri kadar un
Tuz, karabiber, sıvı yağ
Haşlanmış brokoli çiçekleri
Yapılışı: Brokoli kızartmasını karnıbahar kızartmasındaki gibi hazırlayıp kızarttım. Karnıbahar kızartmasının tarifi için burayı tıklayın.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
yemeklerin hepsi birbirinden güzel

elinize sağlık ..brokoli kızartmasınıda ilk defa duydum .gerçi karnıbaharın kızartması olunca bununki neden olmasın dimi ..
sevgiyle kalın..
burcunokta dedi ki…
Yine degişik lezzetler yapmışsın, üretgen insanın hali başka oluyor, ellerine saglık, kocaman sevgiler.
CAHİDE dedi ki…
SELAMÜN ALEYKÜM ARMİNA
Yine hepsi birbirinden güzel lezzetler sunmuşsun.Brokoliyi kızartma olarak hiç denememiştim.Ellerine sağlık.Senin bütün tariflerini bahsettiğin blogta görünce hayret ettim.Bu tam bir hırsızlık.benim tariflerimide yayınlar yayınlama bildiğim üç blog hemen kopyalıyor.isim vermek reklam olur diye vermiyorum.Allah'a havale etmek lazım.Muhabbetle kal...
BAL TATLISI dedi ki…
ayyyy bunların hepsi birbirinden nefis görünüyor hele kabaklı tavuk şahane görünüyo ellerine sağlık
durutarifler dedi ki…
Brokoli kızartmasını hiç denemedim . eminim güzel olmuştur.
Ellerine sağlık
aysemmutfakta dedi ki…
ellerine sağlık ...
Sevgilerimi bıraktım!!
İnci Yemek dedi ki…
Birbirinden güzel lezzetler canım
ellerine sağlık,hayırlı haftalar diliyorum..
aleyna dedi ki…
eline sağlık canım.pilav ve brokoli kızarması denemeye değer.mutlu bir hafta dilerim
ellerıne sağlık her zaman kı gıbı hepsi harıka
sevgılerle..
Esra dedi ki…
Ellerine sağlık,her üçüde nefis gözüküyor..
Unknown dedi ki…
pazılı bulgır pilavını deneyecgim.ellerine saglık.
nurşen dedi ki…
Arminacım selamlar canım,tariflerimizin bizden habersiz ve emeksiz bir şekilde başka bir blogda yayınlanması gerçekten çok kötü.Beni haberdar ettiğin için sana çok teşekkür ediyorum.Bu tarz olaylara bir şeyler yapılabilmesi lazım ama sanırım şu an bu konuda bir boşluk var.Tekrar teşekkür ediyorum,sevgilerimi bırakıyorum.
Dilekhaniminmutfagi dedi ki…
tam bir ziyafet olmuş ellerine sağlık kardeşim
dantel81 dedi ki…
canım ya ellerine sağlık maşallah deyimde nazar değmesin hepsi çok güzel görünüyor eminim tadlarıda öyledir sevgiler.....
TAZE NANE dedi ki…
Çok acıktım ellerim titremeye başladı yazarken. Üzerine birde bu güzel lezzetler harika görünüyor. Sevgiler canım.
yildiz dedi ki…
Yine harika seyler yapmissin canim.
Benim gibi bazi arkadaslar tek tarif yayinlarken,masallah sen her defasinda menü seklinde tarifler yayinliyorsun.Ellerine saglik,sevgiler.
rumma dedi ki…
Pazılı hiç denememiştim, ellerinize sağlık sevgiler
NzlGl dedi ki…
Arminacığım
uzun zamandır yoksun merak ettim umarım herşey yolundadır.
sevgilerimle