Kısır

Geçmiş olsun arkadaşlar bloglarımız açıldı. Arkadaşlarımı ve blogumu çok özledim. İnşallah bloglarımız bir daha kapanmaz. Gelelim tarifimize, kısır herkesin bildiği ve her evde yapılan ve sevilen bir yiyecektir. Kısırın bizdeki tek değişikliği salamura yapraklara sarıp, kısırı bu şekilde servis yapmamız. Kısırı ölçüyle yapmadığım, hep göz kararıyla yaptığım için miktarını yazamıyorum.


İnce bulgura üzerini bir iki parmak aşacak kadar sıcak su dökün. Üstüne kapak kapatarak, bulgurun suyu iyice çekmesini bekleyin. Bulgur suynu çekince içine küçük küp kesilmiş soğanı, salçayı, sıvıyağını, ince kesilmiş maydonozu, tuzu, pul biberi ekleyip karıştırın. Kısırın içine ince kesilmiş kıvırcık yapraklarını ekleyip karıştırın. Kısırın birazını servis tabaklarına koyun. Kalan kısırı da salamura yapraklara koyup, sarma şeklinde sarıp servis yapın.

Yorumlar

Nur dedi ki…
Canım persembeye misafirim gelicek börek tarifi aldım safiyemden kısırı sende görünce canım çekti :) onuda yaparım yanına bişeyler daha bakınayım bu arada...
Öptüm seni sevgiler
makhina dedi ki…
selam canım hayırlı olsun şükür bloglarımız açıldı ,kısır da nefis ellerine sağlık canım hayırlı günler dilerim sevgiler
ellerine sağlık sevgili armina.
yorum yazmak çok hoşş geldi bana bugün :)))
sevgilerrrrrrrrr...

NuNu
Mutfaknotlari dedi ki…
ellerine sağlık biz kısırın yanında taze asma yaprağını haşlayıp servis yapadık nefis olur
servis önerin çok hoşuma gitti
pelince dedi ki…
Kısır nefis olmuştur eminim,ellerine sağlık..Şükür kavuştuk..
NzlGl dedi ki…
Ellerine sağlık sevgili armina çok değişik olmuş, doğru hatırlıyorsam Tokat yöresinde yapılan ve bad denilen yemekte asma yapraklarına sarılarak yeniyor. Yaprak değişik bir tat veriyor.
Yiyenlere afiyet olsun
sevgilerimle
NAZLICA dedi ki…
Kısır benim için özel bir yemek. Yalnızken bile yaparım. Ellerine sağlık. Cumhuriyet Bayramın kutlu olsun Armina.Sevgiler
AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki…
Kısırı cok severım ama sunuş bır harıka .Ellerıne saglık.Sevgıler
merhaba canım,tekrar bir arada olmak çok güzel:-)))

Bayramımız Kutlu Olsun...

Kısır nefis ellerine sağlık canım.sevgilerimle....
banu kırmızıgül dedi ki…
CANIM CUMHURİYET BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN.
Adsız dedi ki…
CANIM CUMHURİYET BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN..
eldivenlerim dedi ki…
CUMHURİYET BAYRAMIN KUTLU OLSUN ARKADAŞIM.
kısır enfes gözüküyor, salamuralısınıda ilkkez gördüm, böylede güzeldir eminim;) ellerine sağlık....
made in funda dedi ki…
ÇOK SEVERİM KISIRI.SEN DE HARİKA YAPMIŞSIN CANIM.ELİNE SAĞLIK..
akasyakokusu dedi ki…
YASAKSIZ,YALANSIZ SEVGİYLE ALBAYRAĞIMIZ ALTINDA NİCE 85 YILLARA....
**
BU ARADA KISIRI GÖRDÜM CANIM ÇEKTİ..SICAK SUDA VAR..AZCIK ISLAYIVERSEM YEŞİLİNİ DOĞRAYASIYA KADAR ŞİŞERDİ:))BENDE AFİYETLE YERDİM...
HIMM ELLERİNE SAĞLIK...
Unknown dedi ki…
oy oy oy...bunun görüntüsü yeter.ne güzel olmuş.ellerin dert görmesin canım.sevgiler bırakıyorum sayfana.almayı unutma emi?
byy
Lezzet Gemisi dedi ki…
ÇOK DEĞİŞİK BİR SUNUM ŞEKLİ. ELLERİNE SAĞLIK CANIM. KOCAMAN SEVGİLER BENDEN SANA... ÖPTÜM...