Susamlı Çubuklar Ve Zeytinli Kurabiyeler

Her zaman tatlı kurabiye olarak kullandığım kurabiye hamurunu bu sefer tuzlu kurabiyede denedim. Hamuru kulak memesi yumuşaklığında yoğurdum ve iki eşit parçaya kestim. Hamurun birinden küçük parçalar koparttım ve uzun çubuklar yaptım.Hamurun her yerini suya ve bol susama bulayıp, fırında pişirdim.
Susamlı çubuklar hazır gelelim zeytinli kurabiyelere
İkinci hamurdan 1,5 avuç büyüklüğünde parçalar koparttım ve hamur parçalarını kalınca rulo haline getirip bir parmak kalınlığında dilimledim. Hamurların ortalarına parmağımla bastırıp çukurlaştırdım. Sonrada çekirdeklerini çıkarttığım zeytinleri ortalarına koyup fırında pişirdim.
Hamurun malzelerine gelince:
250gr. Yumuşatılmış margarin
2 Yumurta
1 Kabartma tozu
2 Çay kaşığı tuz
Aldığı kadar un
Sonuç olarak ortaya iki güzel tarif çıktı.
ARMİNA’ NIN NOTU:Susamlı çubukların bazılarını susam yerine haşhaşa buladım.

Yorumlar