Anasonlu Tuzlular - Anasonlu Peynirli Çörek ve Anasonun Faydaları

Anasonu bazı hamurişi tariflerimde kullanıyorum, anason hamur işi tariflerine değişik bir lezzet veriyor. Anasonlu lezzetler bizde pek sevilmediği için nadiren pişiriyorum. Anasonun faydaları hakkında küçük bir araştırma yaptım ve bulduğum bilgileri size de aktarmak istedim Anason Mide ve bağırsak gazlarını söktürür. İdrar arttırır, migren ağrılarını keser. Anason Astım, nefes darlığı ve bronşitte görülen sikayetleri giderir. Hazmı kolaylaştırır. Anason İştahsızlığı ve yemeklere karşı duyulan tiksintiyi giderir.

Hamuru için:
125 gr. Margarin eritilmiş
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 Su bardağı süt
2 Yumurta
2 Yumurta akı
1,5 Tatlı kaşığı anason
1 Tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
Üzeri için:
2 Yumurta sarısı
Çörekotu
Yapılışı: Hamur malzemelerini karıştırıp kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurun.
Hamurdan parçalar koparıp bazılarına burgu şekilleri verin. Bazılarının ise ortalarını çukurlaştırıp ortalarına maydonoz-peynir karışımından koyun. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, çörekk otu serpin. Üzerleri kızarana dek pişirin.

Yorumlar