Pancarlı Salata-Yoğurt Soslu Patates Salatası-Soğan Salatası-Cevizli Salata

Pancarlı Salata



Pancar
Havuç, turp
Taze soğan
Maydanoz
Sosu için:
Mayonez, yoğurt
Sarımsak, tuz, pul biber
Üzeri için:
Kıvırcık salata, havuç
Yapılışı: Sosu için rendelenmiş sarımsağı, mayonezi, yoğurdu, pul biberi, tuzu karıştırın. Pancarı kabuklarıyla birlikte haşlayıp, soyun, rendeleyin. Turpu ve havucu rendeleyin. Taze soğanla maydanozu ince kesin. Sebzelerle mayonezli sosu karıştın. Üzerini ince kesilmiş kıvırcık yaprakları ve havuç rendesiyle süsleyin.

Yoğurt Soslu Patates Salatası



Patates
Taze sarımsak
Taze soğan, taze nane
Dereotu, maydanoz
Kıvırcık salata
Sosu için:
Yoğurt, sıvı yağ
Tuz, pul biber, çok az kekik
Karabiber, kırmızı toz biber
Yapılışı: Taze sarımsağı, taze soğanı, taze naneyi, dereotunu, maydanozu, kıvırcık yapraklarını ince kesin. Haşlanmış patatesleri soğuyunca soyun ve küp kesin. Hazırlanan sebzeleri salata kasesine alın. Sos malzemelerini başka bir kapta çırpın. Sebzelerin üzerine yoğurt sosunu döküp karıştırın. Üzerini salatalık dilimleriyle süsleyin. Yoğurt soslu patates salatasını buzdolabında bir süre beklettikten sonra servis yapın.
Not: Yoğurt koyu olduğu için yoğurt sosuna az su ilave ettim. İsterseniz sosa bir kaç diş dövülmüş sarımsak koyabilirsiniz.

Soğan Salatası



Soğan, Maydanoz
Sıvı yağ, limon
Sumak, tuz
Yapılışı: Soğanları piyazlık kesip, biraz tuzla ovup yıkayın. İnce kesilmiş maydanozları, sumağı, sıvı yağını,
limon suyunu, tuzu soğanlara ekleyip karıştırın. Soğan salatasını domates dilimleriyle süsleyip, servis yapın.

Cevizli Salata



Közlenmiş kırmızı biber küp kesilmiş
Taze soğan ince kesilmiş
Kıvırcık salata ince kesilmiş
Beyaz peynir küp kesilmiş
Maydanoz ince kesilmiş
Dereotu ince kesilmiş
Ceviz içi elle iri kırılmış
Sosu için:
Sıvı yağ, limon
Sarımsak, tuz, pul biber
Yapılışı: Sos malzemelerini bir kaba alıp çırpın. Bütün malzemelerini ve sosunu karıştırın. Üzerini salatalıkla süsleyin.

Yorumlar

sinarana dedi ki…
salata çeşitlerine bayılırım:)

elinize sağlık
elay dedi ki…
s.a.
hayırlı akşamlar canım.ellerine sağlık.pancarı görünce yaşadığım olayı anlatmak geldi içimden.ben bayılırım pancar turşusuna.eşimle pazarda gezerken ilk defa burada pancar gördüm.ve(fiyatını bile sormak aklıma gelmedi)hemen eşime alalım mı dedim.neyse aldık.bir kadın geldi.fiyatını sordu.satıcı kg mı 7,5 dedi.utandım geride veremedim.aldık mecburen ama annemlerle konuşurken olayı anlattım.annem kızım hiç o fiyata alınırmı ben gönderirim sana 4-5 kg dedi.sağolsun gönderdi de ama ben bi defa tongaya düştüm.meğer biz ucuz almışız.aslında fiyatı 10milyonmuş.aydından da annem 1-5 kg sunu 1 milyona almış.şimdi görünce de aklıma yaşadığım o olay geldi.ama çok nefis bir tat değil mi ...........
made in funda dedi ki…
salatalar süper görünüyor.ellerine sağlık canım.harikasın...
FİLİZ'CE dedi ki…
değişik salatalar hep ilgimi çekmiştir..hepside nefis gözüküyor.ellerinize sağlık.sevgiler.
aşevi dedi ki…
çook güzeller. ben salataları çok severim. deneyeceğim mutlaka ellerine sağlık:)
İnci Yemek dedi ki…
Canım muhteşem olmuş salatalar görüntüler öyle söyüyor:)ellerine sağlık hayırlı haftalar diliyorum.sıcacık sevgiler..
NAZLICA dedi ki…
Salata olsun da ne olursa olsun çok severim. Armina hepsi birbirinden lezzetli gözüküyor. Ellerine sağlık. Sevgiyle
♥ŞANSLI♥ dedi ki…
Salata çok önemli yazın alışverişe çıkınca yanlız salata malzemeler alırım.O yüzden tariflerin ilgimi çekti.Eline sağlık
Sevgiler
Damak Tadı dedi ki…
Salatalarına bayılıyorum tatlım..Her biri ayrı lezzet..Ellerine sağlık..


Sevgiler..
hilal dedi ki…
ellerine sağlık,hepsi çok güzel görünüyor....:)
akasyakokusu dedi ki…
AYY TAAMM BİR SALATA SHOWW OLMUŞ..NUNU'CUĞUMUN ÖNDERLİĞİNDE SALATALAR ALDI BAŞINI GİDİYOR BLOGLARDA..KOCAMAN BİR TABAĞIM VAR ELİMDE HEPSİNDEN BİRER KAŞIK ALDIM CANIM.
TŞK EDERİM.
ahsapboyaci dedi ki…
canım ellerine sağlık arkadaşım gerçekten çok güzel görünüyor
TAZENANE dedi ki…
Salata çeşitlerin ne kadar güzel böyle.Çok güzel görünüyorlar ya.
Sevgiler.
Harika salatalar yapmışsın. Ellerine sağlık. Bu arada seni MİM'ledim istersen cevap verebilirsin.
Lezzet Gemisi dedi ki…
çeşit çeşit enfess salatalar... hepsi birbirinden güzel olmuş. ellerine sağlık canım. sevgiler....
durutarifler dedi ki…
Renkler harika. Hele mor renk süper omuş.
Salatayı ve tatlıyı tek geçerim.
Ellerine sağlık.
Sevgiler
NzlGl dedi ki…
Ne kadar güzel görünüyorlar Arminacığım
ellerine sağlık canım.
sevgilerimle