Çirişli Karnıyarık-Çiriş Böreği-Çiriş Çorbası-Zeytinyağlı Taze Bezelye Yemeği

Çirişli Karnıyarık



500gr. Çiriş
300gr. Kemiksiz et
3 Soğan
1 Yemek kaşığı salça
3 Patlıcan
2 Kabak
Tuz, karabiber,
Pul biber, sıvı yağ
Sosu için:
1,5 Su bardağı su
1 Yemek kaşığı salça
Üzeri için:
Patates, yeşil biber
Yapılışı: Patlıcanları alacalı soyup, limonlu tuzlu suda 25-30 dak. bekletin. Patlıcanları yıkadıktan sonra karnıyarıklık kesip kızartın. Kabakları temizleyip yıkayın. Kabakları kaynar suda biraz haşlayıp, bir süre soğuk suda bekletin. Kabakları haşladığınız suyun 1 su bardağını ayırın. Kabakları da karnıyarıklık kestikten sonra, patlıcanları ve kabakları fırın kabına koyun. Çiriş otlarını temizleyip, irice kesin. Çirişi tencereye alıp, su ilave ettikten sonra haşlayıp sıkın. Soğanları küp kesip, biraz sıvı yağında kavurun. Küçük kesilmiş etleri ekleyin kavurun. Salçayı ekleyip kavurduktan sonra çirişi de koyup karıştırın. Ayırdığınız kabağın haşlama suyunu, Tuzunu, baharatlarını koyup suyunu çekene değin pişirin. Patlıcan ve kabakların içlerine çirişli harcı koyun. Ayrı bir kapta 1,5 su bardağı suyu ve 1 yemek kaşığı salçayı karıştırıp, çirişli karnıyarıkların üzerlerine dökün. Patatesleri biberleri temizleyip yıkadıktan sonra, dilimleyip kızartın. Çirişli karnıyarıkların üzerlerini kızarmış patateslerle ve biberlerle süsleyip, fırında pişirin.

Çiriş Böreği



3 Yufka
Harcı için:
2 Su bardağı haşlanmış çiriş
1 Su bardağı haşlanmış dilimlenmiş mantar
1 Küçük soğan
1 Su bardağı ufalanmış peynir
Karabiber, tuz, pul biber
Sıvı yağ, maydanoz
Sosu için:
Yarım kahve fincanı sıvı yağ
2 Yumurta (1sarısını ayırın)
1 Kahve fincanı su
Yapılışı: Sos malzemelerinin hepsini birlikte çırpın. Harcı için, küçük kesilmiş soğanı sıvı yağında kavurun. Çirişi, mantarı, baharatları, tuzu ekleyip kavurun. Çirişli harcı ocaktan alıp soğutun. İçine ince kesilmiş maydanozu ve beyaz peyniri karıştırın. 3 Yufkayı aralarına sosundan sürerek, üst üstte koyun. Kalan sosu en üstüne sürün. Çirişli için hepsini üzerine serpip, böreği rulo şeklinde sarın. Çiriş böreğini dilimleyip tepsiye dizin. Çiriş böreklerinin üzerlerine yumurta sarısı sürüp, çörekotu serpin. Böreği fırında pişirdikten sonra sıcak servis yapın.

Çiriş Çorbası

1 Su bardağı dolusu haşlanmış çiriş
1 Yemek kaşığı margarin
1 Büyük boy patates
1 Yemek kaşığı dolusu un
6 Su bardağı su
1 Yumurta
1 Su bardağı süt
Sıvı yağ, tuz, karabiber
Yapılışı: Sütü, yumurtayı, karabiberi iyice çırpıp, buzdolabında bekletin. Margarini biraz sıvı yağla birlikte eritin. Unu ekleyip, un sararana dek kavurun. 6 Su bardağı soğuk suyu ilave edip karıştırın. Küçük küp kesilmiş patatesi ve çirişi koyup, kısık ateşte patatesler yumuşayana kadar pişirin. Sütlü karışıma 1-2 kepçe çirişli çorbadan koyup ılıştırın ve çorbaya karıştırın. Çorbayı 1taşım daha kaynatıp ocaktan alın. Çiriş çorbasına tuzunu ilave edip, sıcak servis yapın.

Zeytinyağlı Taze Bezelye Yemeği



1kg. Taze bezelye
1 Su bardağı sıvı yağ
2-2,5 Su bardağı su
6 Orta boy domates
3 Orta boy soğan
1 Tatlı kaşığı şeker
1 Avuç pirinç
Pul biber, tuz karabiber
Yapılışı: Taze bezelyelerin uçlarını kesip, kılçıklarını temizleyin ve büyük olanları ikiye kesip yıkayın. Taze bezelyeleri çiğden tencereye koyup, üzerine pirinci serpin. Küçük küp kesilmiş soğanları, ardından küçük kesilmiş domatesleri çiğ olarak tencereye koyun. Ayrı bir kapta sıvı yağını, baharatları, 2 veya 2,5 su bardağı suyu, tuzu karıştırıp tenceredeki sebzelerin üzerine dökün. Kapağını kapatıp, en kısık ateşte yemek suyunu çekene değin ve sebzeler yumuşayana kadar pişirin. Zeytinyağlı taze bezelye yemeğini soğuk servis yapın.

Yorumlar

Öznur dedi ki…
Ben daha bir tane tarifi zor yayınlarken sen 4 tane birden... Valla tebrik ederim canım. Aman nazar değmesin. Ellerine sağlık hepside birbirinden güzel ve değişik yemekler olmuş. Bugün bizim buranın pazarı şu taze bezelyeden alıp deniyim bari. Sana ii günler.
Sevgiyle kal...
Sevde dedi ki…
Bu ciriş i hiç duyamadım ama eminim lezzsetlidir ..
Ellerin sağlık...
Çok öpüyorum seni
şirinem dedi ki…
ellerine sağlık canım bunların hepside birbirinden güzeller
TATESAL dedi ki…
Hepsi mükemmel görünüyor.Çirişi hiç denemedim,kokusu güzel değil diye...Arkadaşım çok yapardı ama ben hiç yemedim de...Sizin tarifiniz dikkatimi çekti yapmaya meğillendim....Sevgiler
makhina dedi ki…
selam canım ziyafet sofralarına devam desene:)harika şeyler eklemişsin ellerine sağlık çiriş nasıl bir ot bilemedim belki buralarda da vardır ama adı farklıdır sanırım,hayırlı günler canım
ahsapboyaci dedi ki…
canım eline sağlık arkadaşım
Unknown dedi ki…
hepsi de harika gözüküyor ellerine saglık.
TAZE NANE dedi ki…
Ah bunlar harika görünüyor.
Afiyetler olsun.
sevgiler.
TAZE NANE dedi ki…
GERÇEK DOSTLARIN KALPLERİ ARASINDA GÖZLE GÖRÜLMEYEN İPLER OLURMUŞ,
İNSANLAR UZAKLAŞTIKÇA İPLER GERİLİR AMA ASLA KOPMAZMIŞ...
NzlGl dedi ki…
Çirişle hiç tanışıklığım yok arminacığım onun için değişik geldi.
Ellerine sağlık canım
sevgiler
herşey çok güzel görünüyor Arminaciğim ama ben çiriş ne bilmiyorum:-)ellerine sağlık canım.sevgilerimle...
:)
Daha dün sabah arkadaşım BELGİN ile telefonda bunu konuşuyorduk, malum diyetteyim (sağlık nedenlerimden )sana gelince çirişli lezzetler sunacağım diyordu, gördüğüme çok mutlu oldum arminacığım..
afiyet olsun canım.
Adsız dedi ki…
Arminacığım hayırlı cumalar,
yine birbirinden güzel lezzetler var bu sayfada...
çirişi hiç duymadım,bitkilerin birden fazla ismi oluyor belki diğer isimlerini duymuşumdur.
ellerine sağlık,
hayırlı haftasonları...
LaMa dedi ki…
ben de cirisi hic duymamistim, ne otlar var kim bilir adini tadini bilmedgiimiz
made in funda dedi ki…
maşallah canım sana.nazar değmesin.hepsi nefis hepsi harika.eline sağlık...
elay dedi ki…
s.a.
hayırlı geceler canım.bu çiriş ne diye merak ettim okudum.ot olduğunu anladım ama bu defada asıl bi ot acaba diye merak ettim.tanıdığım bi otda acaba adımı farklı ki.ama sen yaptığına göre güzel bi ottur bu canım.acaba başka bir adı var mı?ben hala ordayım.hafta sonunda sevgi ve huzur seninle olsun.a.e.o.
made in funda dedi ki…
BENİM BLOĞUM ÇÖKTÜ CANIM.HERŞEYİ İÇE AKTARDIĞIM YENİ BİR SAYFA OLUTURDUM.ESKİ ADRESİMİ SİLİP YENİ BLOĞUMU SAYFANA EKLERSEN ÇOK SEVİNİRİM.BENİ YALNIZ BIRAKMAYACAĞINA İNANIYORUM.SEVGİLER.
İŞTE YENİ ADRESİM...


http://defneninmutfagi.blogspot.com/
elay dedi ki…
selamlar canım,ben de senin yorumunu okuyunca nette araştırdım.resmi de vardı,gördüğüm kadarıyla burada ışgın dedikleri bir ot var,ona benziyor ama yarın eşime göstereyim resmi.bakalım oda tasdik edecek mi?kusura bakma seni de oyalamışım.a.e.o.
boncukdevrim dedi ki…
Mamaciklarin hepsi de birbirinden leziz görünüyor ellerinise saglik...
akasyakokusu dedi ki…
canım benim merhaba..çirişli neler yapmışsın böyle..yemeği böreği..eline sağlık...
ben görsem tanırım belki otu.isim farklıdır kesin..
bu arada dileklerin için tşkler ederim saol varol canım..Allah c.c. bizede nasip etsin oralara gitmeyi..amin..
çok öptüm..