Salata Tarifleri

Balkan Usulü Pırasa salatası

Balkan usulü pırasa salatasının tarifini, Artun Ünsal’ın Posta Gazetesindeki bir yazısından almıştım.


Pırasaları incecik halka halka kesin. Bir kapta az tuzla iyice ovun ve yıkayıp sıkın. Pırasaları, küçük küp kesilmiş veya ufalanmış beyaz peyniri, limon suyunu, sıvı yağını, karıştırıp pırasa salatasını servis yapın.

Salata Dürümü


Balkan usulü pırasa salatasına, soyulmuş küçük küp kesilmiş domates ekliyorum ( evde domates kalmadığı için bu seferki domatessiz oldu). Salatayı lavaş ekmeğine koyup, dürüm şeklinde servis yapıyorum.
Taze Sarımsaklı Domates Salatası


Limon suyunu, sıvı yağını, tuzu ve pul biberini çırpıp salatanın sosunu hazırlayın. Domatesi küçük küp kesin. Akdeniz yeşilliğini, marulu, taze soğanı, taze sarımsağı, maydanozu, ince kesin. Hazırlanan sebzelerle, salatanın sosunu karıştırıp servis yapın

Kabak Salatası


1 Büyük kabak
3 Küçük domates
1 Büyük soğan
Sosu için:
Yarım limon suyu
1 Kahve fincanı sıvı yağ
Tuz, karabiber
Maydanoz
Yapılışı: Soğanı halka halka dilimleyin ve halkalarından çıkarın. Kabağı ve domatesleri dilimleyin. Maydanozu ince kesin. Ayrı bir kapta sos malzemelerini çırpın. Sebzelerle sosu birbirine karıştırıp, servis yapın.

Brüksel lahanası salatası

200gr. Brüksel lahanası (15 adet) ince kesilmiş
Yarım su bardağı mantar haşlanmış dilimlenmiş
1 Pırasa incecik kesilmiş
2 Şalgam rendelenmiş
1 Havuç rendelenmiş
Sosu için:
1 Çay bardağı sıvı yağ
1 Kahve fincanı sirke
Bolca dövülmüş sarımsak
Tuz, karabiber
Yapılışı: Sos malzemelerini karıştırıp, iyice çırpın. Sebzelerle sarımsaklı sosu karıştırıp, Brüksel lahanası salatasını servis yapın.

Baharatlı patates salatası


Patatesleri haşlayıp, küp kesin. Soğanı piyazlık kesin. Maydanozu ince kesin. Soğanı, patatesleri, maydanozu, tuzu, karabiberi, pul biberi, naneyi, kırmızı toz biberi,sıvı yağını, limon suyunu, karıştırıp patates salatasını servis yapın.

Brokoli Salatası

Brokoliyi haşlayıp süzün. Bir kapta bol sarımsak rendesini, sıvı yağını, limon suyunu, tuzu iyice çırpın. Sarımsaklı sosu brokolilerin üzerine dökün ve karıştırın.
NOT: Brokoli salatasını bizimkiler pek beğenmediler ama ben çok beğendiğim için ekledim.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
hepsı nefıs gorunuyor canım ellerıne saglık sevgıler..
Adsız dedi ki…
pırasa salatası çok ilginç deneyeceğim mutlaka elinize sağlık blogunuzda çok güzel başarılar dilerim
Unknown dedi ki…
Ben patates,lahana ve domates salatasını alsam nasıl olur.malesef diğerlerini yiyemiyorum ama bu üçünü çok severim.birde bunların yanına atıcaksın mangala eti cızır cızır offf neyse ellerine sağlık canım hepsi çok güzel görünüyorlar.
öpüyorum
TAZE NANE dedi ki…
Çok güzel görünüyor.
Salataları çok beğendim.
Baharatlı patates salatası çok güzel tam benlik.
Sevgiler.
eldivenlerim dedi ki…
patates salatası başta olmak üzere hepsi harika, enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım.....
NuR dedi ki…
Hepsi harika, salataya bayılırım. pırasayı denemedim, ağzına sürmeyen oğluşuma bir yapayım bakalım. brüksel lahana bizim evde çok tüketilir, ellerine sağlık canım, afiyet olsun
Sevgiyle kal
NzlGl dedi ki…
Arminacığım

Son yıllarda salata yer oldum. Hele rejim yapmaya başladığımdan beri vazgeçilmezlerim arasında salatalar
ellerine sağlık her gün birisini yapıp farklı tatlar deneme fırsatım olacak
sevgilerimle
Damak Tadı dedi ki…
Salata show olmuş canım,ellerine sağlık..Benim hepsinde aklım kaldı..Şimdi olsaydı hepsinden minicikde olsa tatmak isterdim..Gönlüne sağlık..



Sevgiler
hdidem95 dedi ki…
allahım allahım arminacım hepsi ayrı nefislikte ellerine sağlık canım sevgiler
kelebeklisaniyeler dedi ki…
canim ellerine saglik,salata çesitleri harika...rejim'de olunca iyi gitti:))sevgiler
NzlGl dedi ki…
Arminacığım
iyi hafta sonları dileklerimle öptüm canım
sevgiler
Arminacığım salatalar nefissss.ellerine sağlık.balkan salatası çok ilginç geldi.deneyeceğim.sevgilerimle...
Lezzet Gemisi dedi ki…
MERHABA CANIM. ÖNCELİKLE, ZOR GÜNÜMDE BANA DESTEK VEREN MESAJIN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.

MMMMM... BİRBİRİNDEN NEFİS SALATALAR.... ELLERİNE SAĞLIK CANIM. SEVGİLER...
Adsız dedi ki…
Merhaba Şeker Kardeşim,

Bana sobe ile ilgili birşey yollamışsın ne yapacağımı bilmediğimden cevaplayamadım kusra bakma.
Salataların çok güzel ve en sevdiğim şeyler. Patates salatasının sosunu hazırlarken içine 1 tatlı kaşığı hardal da katmanı, brokilinin renginin de yemyeşil olması ve soğuyunca çirkin bir yeşil renge bürünmemesi için haşlama suyuna yarım çay kaşığı karbonat eklemeni tavsiye ederim.
Sevgiler
Esra