Zeytinli-Sade-Kuru Domatesli Ve Biberiyeli Ekmekler

Ekmek deyip geçmeyin bu ekmekler gerçekten çok lezzetli. Bir akşam vakti yine mutfağa geçtim. Canım yemek yemek istemiyordu. Ne yapsam diye düşündüm. Önce poğaça yapayım dedim. Sonra akşam vakti yağlı yemeyeyim diye vazgeçtim. Onun yerine daha hafif olsun diye farklı ekmekler yapmaya karar verdim. Bu sefer ekmeklerimin içine daha lezzetli olsun diye kuru domates ve zeytin koydum. Domatesli ekmeklerde, zeytinli ekmeklerde çok lezzetliydi. İsterseniz sade ekmeklerin üzerlerine haşhaş serpip pişirebilirsiniz. Haşhaşlı sade ekmeklerin üzerlerine sıcakken tereyağı sürüp yiyebilirsiniz.






Hamuru için:
1 Paket ınstant kuru maya
3 Su bardağı un
Aldığı kadar su
1 Tatlı kaşığı şeker
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Yumurta
İçi için:
Kuru domates
Zeytin
Biberiye
Pul biber
Yapılışı: Mayayı, unu, şekeri, tuzu, karıştırın. Yumurtayı ve yeteri kadar suyu ekleyip, kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurun. Hamuru iki misli kabarana dek dinlendirin.Hamuru üç eşit parçaya kesin. Bir parçasına zeytin karıştırıp, yuvarlak şekil verin ve tepsiye koyun. Hamurun ikinci parçasına sıcak suyla ıslatılıp küçük kesilmiş kuru domates ve biberiye karştırıp, yuvarlak şekil verin ve tepsiye koyun. Üçüncü parçayı sade bırakıp, yuvarlak şekil verin ve tepsiye koyun. Tepside 1 saat dinlendirin. Üzerlerine bıçakla derin çizikler atıp, sıvı yağ sürün ve fırında pişirin.

Yorumlar

reyyan dedi ki…
ekmekler çok güzel görünüyor elinize sağlık.
sevgiler...
http://reyyann.blogcu.com/